USB-stick direct scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.523
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Kunnen USB-sticks direct bij/na het plaatsen automatisch worden gescand met het securityprogramma en hoe.
 
Helaas zie ik die optie niet bij Norton. Er staat wel onder Auto-Protect > Scan van verwisselbare media = Aan, maar ik zie geen scan en krijg ook geen vraag om te scannen. Dat laatste zou mooi zijn. Kaspersky heeft wel een dergelijke optie als ik dat op internet lees.

Er is ook wel een batch-bestand, maar ik heb er niets aan als die ook schijven op een usb-aansluiting gaat scannen. Het zijn zuiver de sticks van derden.
 
Laatst bewerkt:
Beste Senso,

Ik heb je vraag verzet naar de USB sectie aangezien je vraag over de USB ipv windows 7.

Succes :)
 
Ga niet verder met dit onderwerp omdat er geen mogelijkheden zijn binnen mijn software.
 
Helaas zie ik die optie niet bij Norton. Er staat wel onder Auto-Protect > Scan van verwisselbare media = Aan, maar ik zie geen scan en krijg ook geen vraag om te scannen. Dat laatste zou mooi zijn. Kaspersky heeft wel een dergelijke optie als ik dat op internet lees.

Er is ook wel een batch-bestand, maar ik heb er niets aan als die ook schijven op een usb-aansluiting gaat scannen. Het zijn zuiver de sticks van derden.

hier werkt het wel met norton !
 
360 Total Security. Ik werk met Norton Security. Dus een ander programma schiet ik niets mee op.
@de jean
Als het bij jou wel werkt is mijn vraag dan opgelost? Geef dan aan waar jij dat instelt of plaats een screenshot met de instelling.
 
ik heb (helaas) niet de antwoord op je vraag.
Wel vraag ik mij af waarom je dat zou willen?
Je kunt de stick natuurlijk altijd handmatig scannnen en je bent beveiligd als je van de stick werkt.
Een compleet scan bij inpluggen is ongelukkig als het een harde schijf van xTB is... :confused:
Mijn scanner (ESET) vraagt er ook telkens om maar gebruik het zelden, elk klik op een bestand is verder (relatief) veilig.
 
Wel vraag ik mij af waarom je dat zou willen?
Het is onmogelijk altijd alert te zijn. Inderdaad als je een normale schijf aansluit en dan is direct scannen is ongewenst. Maar de optie van Panda >
Scannen voorstellen voor elke in de pc geplaatste USB-station is een goede oplossing.
 
360 Total Security. Ik werk met Norton Security. Dus een ander programma schiet ik niets mee op.
@de jean
Als het bij jou wel werkt is mijn vraag dan opgelost? Geef dan aan waar jij dat instelt of plaats een screenshot met de instelling.

ik weet niet waar in te stellen, ik weet wel dat als ik een stick insteek waar bvb een patch opstaat dat norton dadelijk de patch verwijdert, dus scant ie de stick bij inpluggen, staat bij jou netwerkstations scannen aan ??
 
Staat aan. Als het zo is als jij schrijft zal het wel in orde zijn. Ik heb een batch-file dus ik kan dat altijd activeren.
 
Een normaal schijf op USB aangesloten zal gezien worden als een USB-station.
Zodra er iets wordt aangeroepen van de schijf (of stick) zoals bijvoorbeeld een batch bestand, zal deze (eerst) gescant worden.
Zie kortom nog steeds noodzaak om hele station eerst te scannen bij aansluiten niet...
 
Laatst bewerkt:
Een normaal schijf op USB aangesloten zal gezien worden als een USB-station.
Dat staat nergens ter discussie.
Zodra er iets wordt aangeroepen van de schijf (of stick) zoals bijvoorbeeld een batch bestand, zal deze (eerst) gescant worden.
Dat merk ik nergens aan en zie ik ook niet op het scherm. Alle scans zie ik op het scherm. Overigens de batch-file om te scannen staat op de Windows schijf.
Zie kortom nog steeds noodzaak om hele station eerst te scannen bij aansluiten niet...
Dat hoeft ook niet, want dat is de vraag niet. Als je alle zaken te discussie gaat stellen in een topic dan krijg je een oeverloze discussie zoals dat vaak te zien is in Engelse topics. De één moet weer over de ander heen. Kom met een oplossing. En Panda komt met een oplossing! Dus ik ben niet de enigste die dat aangekaart heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan