een waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
391
Dag allemaal ,mijn avast geeft constant een waarschuwing over een bestand ( C:\Windows\System32\SppExtComObj.Exe )
weet iemand misschien hoe ik moet oplossen aub.
alvast bedankt
 
is een onderdeel van kms, kms wordt gebruikt om windows of office illegaal te gebruiken.
je kan dit onderdeel uitsluiten van verdere scans.
 
Het originele SppExtComObj.Exe is een standaard onderdeel van Windows.
Zowel MBAM als Avira melden er niets over bij mij.

Clipboard01.jpg
 
Die komt bij mij ook gewoon voor in Windows 10, en is van Microsoft. Het is de KMS Connection Broker.
Doe het volgende: [Windows-toets]+R toetscombinatie -> C:\Windows\System32
Rechtsklik op het bestand SppExtComObj.exe en kies Eigenschappen. Ga naar tabblad Details.
Kijk of de gegevens daar (zo goed als) overeenkomen met (ik heb ondertussen Windows 10 Creator's update):
Bestandsomschrijving: KMS Connection Broker
Type: Toepassing
Bestandsversie: 10.0.15063.0
Productnaam: Microsoft Windows Operating System
Productversie: 10.0.15063.0
Copyright: Microsoft Corporation. All rights reserved.
Grootte: 567 kB
Gewijzigd op: 18-3-2017 21:57
Taal: Engels (Verenigde Staten)
Oorspronkelijke bestandsnaam: SppExtComObj.exe

Overigens heb ik wel een vermoeden waar de melding vandaan komt: Je gebruikt zeker een illegaal registratieprogramma voor Microsoft software, zoals KMSPico
En nee, dan ga ik je niet helpen met de melding (ik ondersteun niet het jatten van software etc.), mocht wat ik in mijn vorige regel neerzette juist vermoed zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
is een onderdeel van kms, kms wordt gebruikt om windows of office illegaal te gebruiken.
je kan dit onderdeel uitsluiten van verdere scans.

Dit verhaal begint natuurlijk onjuist: KMS is techniek die wordt gebruikt om legaal Windows of Office te gebruiken (volume licenties met KMS keys), vooropgesteld dat er een legale KMS server wordt opgetuigd die (ook) communiceert met Microsoft(-servers).
Het is echter mogelijk om een 'nep' KMS server op te tuigen waar de Microsoft software zich bij meldt, zodat activatie toch slaagt.

Dit is nogal een verschil met wat er stond.

Tijs.
 
hartelijk dank voor jullie reactie weer, dat klopt ik gebruik office2016 ,zelf geactiveerd :eek:
 
Graag nog steeds doen wat ik in posting #4 aangaf en terugmelden wat er bij jou (nu) staat.
Ik ben namelijk benieuwd wat er bij jou staat, gewoon uit nieuwsgierigheid/interesse en ook interessant voor diegenen die deze discussiedraad (later) zien (bijv. via een zoekopdracht in Google etc.)
Om het je makkelijk te maken: Hier onder de lijst, zonder de gegevens, die je kunt plakken in je volgende posting en aanvullen.

Tijs.

Bestandsomschrijving:
Type:
Bestandsversie:
Productnaam:
Productversie:
Copyright:
Grootte:
Gewijzigd op:
Taal:
Oorspronkelijke bestandsnaam:
 
Graag nog steeds doen wat ik in posting #4 aangaf en terugmelden wat er bij jou (nu) staat.
Ik ben namelijk benieuwd wat er bij jou staat, gewoon uit nieuwsgierigheid/interesse en ook interessant voor diegenen die deze discussiedraad (later) zien (bijv. via een zoekopdracht in Google etc.)
Om het je makkelijk te maken: Hier onder de lijst, zonder de gegevens, die je kunt plakken in je volgende posting en aanvullen.

Tijs.

Bestandsomschrijving:
Type:
Bestandsversie:
Productnaam:
Productversie:
Copyright:
Grootte:
Gewijzigd op:
Taal:
Oorspronkelijke bestandsnaam:

bij mij staat identiek hetzelfde als bij jou !
 
@de jean: Het verzoek om informatie over SppExtComObj.exe is niet aan jou of edmoor gericht maar aan hollander95, die de vragensteller is. Of bedoelde je dat alle velden die ik voor aanvulling had gepost bij jou leeg zijn?

Lijkt mij dat edmoor ook dezelfde (of vergelijkbare) waarden heeft als ik, maar hollander95 niet, vanwege de inzet van KMSPico (of vergelijkbare programmatuur).
Ik ben benieuwd of inderdaad 'gesleuteld' is aan het bestand door KMSPico (dat moet haast wel, zie startposting) en hoe het bestand zich dan meldt.

Tijs.
 
de jean kwam al snel tot de conclusie dat het om illegale activiteiten ging gezien de uitspraak:

is een onderdeel van kms, kms wordt gebruikt om windows of office illegaal te gebruiken.
je kan dit onderdeel uitsluiten van verdere scans.
Ik begrijp niets van die lange quote van de jean, is gewoon vervuiling van een interessante topic en
dat klopt ik gebruik office2016, zelf geactiveerd
is dat niet een teken aan de wand? Volgens mij kun je beter vanaf het begin open kaart spelen als je illegaal bezig bent. Ga mensen niet voor de gek houden.
 
@Senso: M.b.t. citaat van de jean heb ik hem in posting #9 al gevraagd uitleg te geven.
M.b.t. illegaal bezig zijn: Als de vragensteller zelf een verband had gelegd tussen de melding van Avast en het illegaal bezig zijn dan was de vraag hier niet verschenen op het forum. Zie dat zowel de jean, edmoor en ik dat begrepen, en dus de vragensteller niet beoordelen zoals jij nu doet.
Uiteraard was het wel handig geweest om het te weten, maar het niet weten is geen show stopper m.b.t. het inhoudelijk reageren op de vraag. Dat was overigens anders geweest als het een bestand betrof dat op een 100% legale Windows (met legale programmatuur) niet te vinden is.

Tijs.
 
Als de vragensteller... dan was de vraag niet verschenen... Gaat er na post 2 van de jean en post 3 Edmoor dan geen lampje branden vraag ik mij af. Dan post 4 Tijs, post 5 Tijs, Post 6 hollander 95 lees het zelf maar..., post 7 Tijs en post 9 Tijs. Ik beoordeel niemand. Zijn jouw teksten dan onduidelijk, te lang, te ingewikkeld, wat is er dan aan hand? Je kunt toch wel zaken afhandelen en antwoord geven op vragen die jij of anderen stellen!

Overigens is dat Avast een waardeloos programma, want dat hoort details te geven en zaken zelf op te lossen. Waarvoor heb ik anders een dergelijk programma!
 
Laatst bewerkt:
@Senso: Tsja, je weet hoe ik er over denk, maar onder de streep heeft de vragensteller in posting #6 onze speculaties over de verklaring van het probleem al bevestigd en is het probleem dus opgelost (a.h.v. de 'oplossing' in de eerste posting van de jean).
Dus, als ik dan, puur uit interesse, graag nog wat informatie wil hebben over de vragensteller's versie van SppExtComObj.Exe dan kan ik me voorstellen dat de vragensteller wat minder happig is om actie te ondernemen/reageren, want de vraag is opgelost en heeft die status ook op het forum.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de eigenschappen van hollander95 zijn SppExtComObj.Exe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan