Geluid ineens niet meer goed (geluid driver)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy en damy

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
131
Hallo,

Ik had gister geprobeerd een nieuwe driver te downloaden maar sinds dien heb ik last van gekraak in me geluid, ik heb alles al geprobeerd om hem via apparaatbeheer terug te zetten maar niks werkt, ik ben inmiddels al sinds gister middag bezig en me geduld begint nu beetje op te raken aangezien die het nog niet normaal doet.

x50SL Asus notebook heb ik met een ATI Mobility Radeon 3400 terwijl daar eerst 3470 stond, zou dat het kunnen zijn? me geluid kaart is van Realtek high defenition audio en heb ik ook meerdere keren geprobeerd opnieuw te installeren maar zonder merkbaar resultaat.

Kan iemand me aub vertellen hoe dit gekraak te verhelpen is? ligt het toch aan die radeon dat ik misschien een oudere gedownload heb van 3470 naar 3400?

Wat nu :O

gr jordy
 
De ATI waar je het over hebt betreft een videokaart, dat heeft weinig met je geluid te maken.

Download en installeer dit progje en plaats de log in je volgende bericht.
 
Laatst bewerkt:
en hoe moet ik die invoegen dan? het helpt niks joh dat programma hoe kan ik me geluid kaart nou goed krijgen?
 
het helpt niks joh dat programma
Nee, dat kan érg goed kloppen. Dat progje 'doet' ook niks, het laat alleen van alles en nog wat van je systeem zien en als ik dat weet, dan kan ik (/we, degenen die jouw bericht ook lezen) je mogelijk (beter) advies geven over het oplossen van je geluidsprobleem.

Plaats de log als BIJLAGE bij je volgende bericht: klik in Speccy op Bestand en dan op opslaan als tekstbestand (zo ingewikkeld is dat toch niet?)

Daarnaast : you're kidding me ????
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:

Download
597401c5e959b-SDI.png
SDI Lite en *pak het uit naar de map C:\Program Files\SDI
Dubbelklik SDI_auto.bat om het programma te openen.
Klik in het welkomstscherm op Download indexes only.
Klik dan op de paarse balk, kies Indexes en Ok
Zoek nu in de lijst van hardware het stuurprogramma van jouw probleemhardware en houd de muis stil bij deze regel. Je ziet dan welke versie van je stuurprogramma is geïnstalleerd en welke versie beschikbaar is.
Klik rechtsbovenin in het programma op de groene knop om de nieuwe versie te installeren.

*Kijk hier hoe je kunt in- en uitpakken.
 
Ik had gister geprobeerd een nieuwe driver te downloaden maar sinds dien heb ik last van gekraak in me geluid
Van alleen downloaden heb je nu gekraak?:eek:

En waarom een nieuwe driver?
Een driver werkt of werkt niet, daar hoef de nieuwste niet voor te hebben en pleeg een driver rollback naar degene die goed werkte.
 
Met SDILite kun je btw ook een oudere driver installeren. ;)
 
TS vindt het een érg groot probleem, getuige het feit dat hij / zij al meer dan 24 uur niet meer heeft gereageerd.
 
Na herinstalleren van Win10 krijg ook ik mijn geluid niet meer op orde; ik heb de naar mijn mening juiste versie van realtek gedownload maar mag niet baten.

allen de kleine speakers doen het en de bassbox geeft geen geluid meer; als ik ga klooien mer de stekkers aan de achterzijde van de pc doet-ie het wel maar is het stereo weg en heel veel gekraak in de plaats gekomen.

bij de vorige win10 zag ik altijd het logo van realtek en dat is nu niet meer het geval; wanneer ik in de pc naar realtek zoek komt er ook niks naar boven; er is dus niks geinstalleerd...terwijl tijden s install er geen foutmeldingen waren.

Het zal wellicht simpel op te lossen zijn maar ik loop er nu toch echt aan vast

Weet iemand raad? 04.PNG
 
Probeer eens de ingebouwde probleemoplosser van W10. Type probleemoplossing in het zoekvak, ga naar Hardware en geluiden > Hardware en apparaten
 
"Het probleem kan nietmet Probleemoplossing worden vastgesteld"
-meer opties- Windows Communities(?); Een bekende vragen;Herstel(reeds 2x gebeurd); Online ondersteuning (dat zou dan nog kunnen..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan