hp pavilion 27a-241nd all-in-one pc met geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
166
Stelling:
Een all-in-one pc heeft per definitie slechter geluid.

Het geluid van de all-in-one pc interfereert doordat alle componenten dicht op elkaar zitten. Als je veel van de cpu vraagt (bijvoorbeeld tegelijkertijd downloaden, surfen op Chrome en muziek draaien met Spotify) kan dit interfereren waardoor je geluidskwaliteit achteruit gaat. Lees kraken en stotteren van de muziek.

Klopt deze stelling? Wat is jullie mening?


Ik zal m'n stelling even toelichten.
Mijn man en ik hebben allebei een nieuwe pc: de HP Pavilion 27a-241nd all-in-one. Deze heeft wel zo'n irritante kraak als we muziek afspelen, je houdt het niet voor mogelijk. Zijn pc hebben we zelfs terug moeten sturen omdat ze van de HP-helpdesk dachten dat het een hardwareprobleem was. Maar nu merken we bij zijn nieuwe pc én bij de mijne dat het afspelen van muziek soms echt niet te doen is. Ik ben dus verder op zoek gegaan naar wat het zou kunnen zijn. Mijn vermoeden was dat er dingen interfereren en dat dat het gekraak veroorzaakt. Maar wat het nou precies is dat zo stoort? Ik heb werkelijk geen idee! Dit maakt ons in ieder geval erg verdrietig: ons leven IS muziek... Ben dus echt op zoek naar een goede oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Dat is mijn post :) Geen van de oplossingen heeft invloed helaas.
 
@ de jean: precies mijn idee...
Als 2 nagelnieuwe pc's exact hetzelfde probleem vertonen en een 3e, na vervanging, ook, dan mag je aannemen dat er sprake is van een structureel probleem / fabricage-fout dus ik zou er niet zelf mee gaan zitten rommelen maar gewoon op garantie retour sturen.
Je mag van een nieuwe machine verwachten dat deze gewoon probleemloos werkt en datgene doet wat je ervan verwacht.

Als je veel van de cpu vraagt (bijvoorbeeld tegelijkertijd downloaden, surfen op Chrome en muziek draaien met Spotify) kan dit interfereren waardoor je geluidskwaliteit achteruit gaat. Lees kraken en stotteren van de muziek.
Bij deze klachtomschrijving ga ik denken aan throtteling van de processor , te weinig geheugen, een brakke voeding / slechte stroomvoorziening en daat soort zaken.
De techn. specificaties met een i7, 8 Gb ram SSD etc. geven geen aanleiding zoiets te vermoeden, het systeem is meer dan sterk en snel genoeg om dit soort multi-tasking probleemloos te kunnen uitvoeren dus er is meer aan de hand vermoed ik.
Vandaar de gedachte dat het mogelijk om een produciefout gaat, wellicht in het moederbord, want 3 machines met dezelfde klacht kàn geen toeval zijn.
Ik zou direct afscheid nemen van deze machines en dit merk....
 
Stotteren heeft (m.i.) niets met interferentie te maken (wel met CPU throttling, 'foute' applicaties die teveel CPU tijd opeten etc., zoals door Scrapheap aangehaald), maar kraken mogelijk wel.
Start de pc eens 'schoon' op en kijk of zowel stotteren als kraken dan niet meer bestaan.
Schoon opstarten:
Start msconfig.exe
Kies Selectief opstarten en vink uit: Opstartonderdelen laden
in tabblad Services: Vink eerst aan "Alle Microsoft-services verbergen" en klik daarna op "Alles uitschakelen"
Klik op OK en dan op "Opnieuw opstarten"
Om de originele status te herstellen, in msconfig.exe kiezen voor Normaal opstarten. Klik op OK en kies voor "Opnieuw opstarten".

Uiteraard alleen afspelen testen, dus niet er nog allerlei programma's bij opstarten. Dat kun je daarna evt. wel proberen (nog steeds 'schoon' opgestart), maar test eerst zonder.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft een tijdje geduurd maar ik wilde zeker weten dat alles goed was. Na een paar dagen kregen we de melding via de HP Support Assistant dat er een aantal updates beschikbaar waren. (Hieronder een lijstje voor de geïnteresseerden.) Hierna waren de problemen op wonderlijke wijze opgelost! We hebben het voor de zekerheid een tijd aangezien/gehoord omdat we geen vertrouwen hadden in de nieuwe PC's maar het is echt opgelost. We kunnen weer voor 110% genieten van muziek <3

Updates van 23-07-2017
HP PC Hardware Diagnostics UEFI
Realtek High-Definition (HD) Audio Driver
NVIDIA GeForce Graphics Driver
Intel WLAN Driver for Microsoft Windows 10
Intel MEI Driver
Intel Chipset Driver
Cyberlink Power Media Player
HP Consumer Desktop PC BIOS Update (ROM Family 82DC)
 
Mooi te vernemen dat mijn vermoeden onjuist bleek en dat het d.m.v. deze updates toch is opgelost :thumb:
Ik wens je er dus veel en lang plezier mee, bedankt voor de terugloppeling en het delen van de oplossing :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan