pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

doe-dit-dan

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2001
Berichten
906
Hoi Ik werk met twee beeldschermen, nu wil het geval dat de pictogrammen van beeldscherm 2
terug gaan, naar het eerste beeldscherm na herstart of uit slaapstand

Hoe voorkom ik dit TIA
 
Dit probleem komt zodanig vaak voor (met verschillende omstandigheden/oorzaken) dat er geen eenduidige oplossing voor is.
Je kunt beginnen met de instructies van hier, maar succes is dus niet gegarandeerd (zie regel 1).
Dan kun je nog proberen met de DesktopOK tool die hier wordt aangehaald, in paragraaf "Bureaubladpictogrammen ordenen"

Ter ondersteuning van regel 1 kun je gaan kijken in deze discussiedraad waar (o.a.) 'te grote pictogrammen', het pas actief worden van videoaansluiting2 (en monitor2) nadat videoaansluiting1 actief is ervoor zorgt dat Windows het op 1 scherm gezet heeft en het aanpassen van de grootte van de pictogrammen naar 150% etc. als oorzaken worden genoemd maar niemand een oplossing heeft die voor iedereen werkt.

Tijs.
 
in aansluiting nog dit proberen.

Deze instelling kun je als volgt terug vinden:
- Rechtermuisklik op het bureaublad
- Klik op beeldscherminstellingen
- Hier kun je controleren welk scherm als 1e en als 2e monitor ingesteld staat
- Je zou vervolgens de monitor kunnen selecteren die alle bureaublad pictogrammen bevat en onderaan aanvinken dat dit je hoofdscherm wordt. Op deze manier zouden je pictogrammen op de goede monitor zichtbaar moeten zijn.
 
Bedankt denties, voor je antwoord, klinkt logisch wacht het even af , bedankt voor de moeite
 
Nog niet meegemaakt in W7. Wel dat alles verspringt. Vaak het geval bij instellen van een andere resolutie. Pictogrammen uitlijnen op raster staat bij mij altijd aangevinkt, schikken niet. Want als je bij 'schikken aan' dan soms pictogrammen verplaatst kan het fout gaan en alles opschuiven. Bij updaten videokaart/resolutie kan DesktopOK een oplossing zijn maar kan een enkele keer ook niet werken.

Onder weergave beeldschermen staat bij mij:
Beeldscherm >2 links en 1 rechts (blauw omlijnd) daar staat Start en Taakbalk
Resolutie > 1024 x 768
Schermstand > Liggend
Meerdere schermen > Deze beeldschermen uitbreiden
Dit is momenteel uw hoofdbeeldscherm
Onder geavanceerd > Eigenschappen > Apparaat werkt correct

Ik heb dus één bureaublad met alle pictogrammen verdeelt over twee schermen. Start en Taakbalk scherm 1 rechts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan