• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch de lengte formule aanpassen aan het aantal data (datums) in een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerbertN

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2017
Berichten
10
Met de zelfde titel heeft AlexCEL gisteren mijn formule vereenvoudigd en werd het juiste gemiddelde berekend.
Ik heb inmiddels het excelsheet uitgebreid. De gegevens in de kolommen d t/m h zijn identiek aan die van gisteren (zij de bijlage)

In kolom c wordt in de cellen c7 t/m c10 een leeg veld getoond, maar dat lege veld is het resultaat van de formule in die cellen.
(ik heb voor de eenvoud maar even een formule gemaakt, die als resultaat een leeg veld geeft)

Bij de berekening van het gemiddelde worden deze cellen nu wel meegenomen, zodat er in kolom c niet door 2(3 minus 1) wordt gedeeld, maar
door 6 ((7 cellen, gevuld met een datum of een leeg veld als resultaat van de formule)minus1)

Weet iemand hoe ik de formule voor het gemiddelde moet aanpassen, zodat alleen de cellen met een datum worden meegenomen in de berekening?

Herbert
 

Bijlagen

  • berekenen van gemiddelde dagen tussen data-3.xlsx
    35,3 KB · Weergaven: 40
Verander de formule COUNTA in COUNT
Of in het nederlands AANTALARG in AANTAL
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan