Preview en details pane W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.648
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Heb zelf W7 en die heeft alleen preview pane.

Als ik in W7 Kolommen meer/andere Details selecteer dan worden deze niet zichtbaar/toegevoegd. Wel in de kolommen zelf maar niet bij de Details. Dit zijn en blijven een aantal standaard details.

Is dit in Windows 10 anders en worden ze daar wel toegevoegd? Dus worden ze zichtbaar in het details pane? Zou iemand dit even willen testen en een screenshot plaatsen met een ongebruikelijke detail.
 
Laatst bewerkt:
Doe een paar schermafdrukken van alle W7 scenario's in de tweede paragraaf waar je het over hebt (met toelichting), want ik begrijp niet en mogelijk anderen ook niet waar ik in Windows 10 naar zou moeten kijken voor je. Bedenk hierbij dat er weinigen zullen zijn die zowel Windows 7 als Windows 10 in 1 huis of computer bij de hand hebben. [Ik heb dat in ieder geval niet. ;)]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de link niet bekeken die ik gegeven heb? Daar staan vrijwel alle afbeeldingen van toepassing zijnde op zowel W10 als W7. Dus de principes zijn vrijwel gelijk. Nieuw in W10 is de optie en locatie van het > Details pane. Dat staat aan de rechterzijde onder de weergave van het Preview pane (zie afbeelding). In W7 stonden alle details onderaan het scherm.

Maar dat is het punt niet. Ik wil weten of Microsoft nu de 'meer' (add columns) ingestelde details in kolommen wel gaat weergeven in het Detail pane. Bijvoorbeeld ik voeg toe > Assistant's Phone, dan komt die wel in de kolommen te staan maar ook in het details pane? Er was toen behoorlijke kritiek op Microsoft omdat ...

Nogmaals alle afbeeldingen van W7 komen vrijwel overeen met die in de link.
 
Ik had die link niet gezien. En het ging me om hoe het er onder W7 uit ziet, want W10 kan ik hier zo 'naspelen'. Blijkbaar is dat te veel gevraagd, dus richt ik me maar op je 2de paragraaf in je vorige posting.

In Windows 10, in Detailvenster, staan niet de extra kolommen die je toevoegt, dus er staan "Gewijzigd op", "Grootte", "Aanmaakdatum" en "Beschikbaarheid", maar geen andere kolommen. Verder: Als je (bijv.) de kolom "Gewijzigd op" weghaalt als kolom staat die informatie nog steeds wél in het Detailvenster.

Bij afbeeldingen staan andere zaken/kolommen in het Detailvenster, maar ook daar geldt hetzelfde etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En het ging me om hoe het er onder W7 uit ziet, want W10 kan ik hier zo 'naspelen'. Blijkbaar is dat te veel gevraagd.
Een afbeelding zal niets toevoegen aan de uitleg die ik reeds gaf. In W7 staan de details onderaan het scherm. Een soort balk die je kunt ophogen. Dat eeuwige geschuif hier (zie je folders en files maar weer gedeeltelijk) en bij de kolommen (principe excel) wil niemand. Ik werk altijd in IE en met Helpmij kan ik daar geen screenshots plaatsen dan moet ik weer naar FF.

Ik vind het Detail pane rechts beter omdat je dan direct alle details in beeld krijgt. Dit principe zie je vaak bij fotosoftware van metadata. Jij hebt het getest en kolommen toegevoegd en deze zijn niet zichtbaar. Dat is een grote teleurstelling. Mede omdat zo vaak door gebruikers aan Microsoft is gevraagd laat ons onze eigen 'templates' maken.
 
Open in regedit.exe
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\SystemFileAssocations
Klik de subsleutel van de extensie van een bestandstype er onder [ik heb, bijv., die van .png geklikt.]
Er is een registerwaarde PreviewDetails (in het rechter deelvenster) die de eigenschappen bevat die in het Detailvenster worden getoond voor dat bestandstype. Breid die uit met wat je verder nog wilt zien, door erop de dubbelklikken en er achter (met, per stuk, een ';' er voor, net zoals de eigenschappen die er nu al in staan) de eigenschappen toe te voegen die je (ook) nog wilt zien. Voor een lijst met mogelijkheden met dat bestandstype, dubbelklik (eerst) de FullDetails registerwaarde in het rechter deelvenster, kopiëer de inhoud en plak die inhoud even in (bijv.) Kladblok, zodat je de lijst bij elkaar hebt om vanuit de kopiëren en plakken binnen PreviewDetails etc.

Er is een programma, File MetaData dat er iets mee schijnt te kunnen doen, maar ik kan (nog) geen wijs uit het programma, dus mocht je dat willen gebruiken om aanpassingen te doen, dan ben je op jezelf aangewezen, geen garantie van de werking, op eigen risico etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Knap werk Tijs en bedankt. Kun je dan geen garantie geven... Inmiddels heb ik een lijst gevonden. Weet jij er een in het Nederlands?

Dat File MetaData lijkt het geschikte programma, maar is mij te ingewikkeld. Daar begin ik niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan.

M.b.t. File Metadata: Ik heb ermee gespeeld, maar kon er (goed) mee overweg (nog). Het zal best doen wat het belooft, maar de manier waarop weet ik nog niet goed (genoeg) etc., dus kijk of je daar zelf achter kunt komen. Er bestaat ook documentatie bij, daar moet je mee verder kunnen komen, lijkt me: link

Een NL lijst van properties is er niet, helaas (tenminste: ik kan die (zo snel) niet vinden). Ik kan me erbij voorstellen dat niemand het zinvol acht om alles uit het ENG naar het NL te vertalen, dus verbaasd ben ik daar niet over. Evt. gebruik je Google Translate of zo hierbij, maar natuurlijk de originele ENG termen gebruiken bij het ingrijpen in de registry. Overigens zijn veel van die properties zelf-verklarend vanuit de naamgeving...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heel vreemd dat een groot aantal details op die lijst ontbreken. Land, telefoon etc. staan er niet bij.
Ik wilde een test dus voor .mht dat is mhtmfile.

Wat moet ik weten over dit type file?

Voorbeeld:
Boek-Artikel (redactioneel)
Code:
Foto van
Titel					        System.Title
Onderwerp			         	System.Subject
Auteur(s) / Author			System.Author

Gemaakt op				System.DateCreated
Bron(nen)			        	System.SourceItem
Land / Country
Taal / Language		        	System.Language
Genre / Category			System.Category
Uitgever / Distributed by
Uitgegeven op / Distributed on
Gepubliceerd op / Release date
Pagina's
Copyright ©				System.Copyright
Verfilming
ISBN-code		978-90-290-7703-4

Verder kom ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Ga eerst eens uitzoeken wat een mhtml bestand nou precies is, en dat had je best zelf kunnen doen (a.h.v. Google etc.) in plaats van mij daarmee lastig te vallen. Begrijp dat ik hier nogal door geïrriteerd ben, en dat je hiermee dik je hand overspeelt. Bovendien had ik in posting #6 al vermeld:
[...]dubbelklik (eerst) de FullDetails registerwaarde in het rechter deelvenster, kopiëer de inhoud en plak die inhoud even in (bijv.) Kladblok, zodat je de lijst bij elkaar hebt om vanuit de kopiëren en plakken binnen PreviewDetails etc."

Omdat je er om vraagt zal ik het verklappen in de derde paragraaf, maar begrijp dat het vastleggen van alle properties per bestandstype niet zinvol is, want wat zinvol is als property is afhankelijk is van wat er in zo'n bestand nou eigenlijk staat.
Voorbeeld: Het opslaan van EXIF informatie van een foto die gemaakt is met een digitale camera (denk aan "Afbeelding gemaakt op") hoort natuurlijk helemaal niet bij een Word-document (.docx, .docm, .doc etc. extensies) terwijl de woordtelling weer niet hoort bij zo'n foto-bestand maar wel bij een Word-document.

Een mhtml bestand is een webpagina die niet in elementen (index.htm, xxxx.jpg, yyyy.jpg etc.) maar in 1 bestand is opgeslagen. Sla maar eens een webpagina op vanuit Internet Explorer, dan zie je het als bestandstypekeuze. Land en Telefoon hebben hier natuurlijk geen enkele rol bij en worden (dus) niet als property van zo'n mhtml opgeslagen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Knap werk Tijs en bedankt. Kun je dan geen garantie geven... Inmiddels heb ik een lijst gevonden. Weet jij er een in het Nederlands?
Ga eerst eens uitzoeken wat een mhtml bestand nou precies is, en dat had je best zelf kunnen doen (a.h.v. Google etc.) in plaats van mij daarmee lastig te vallen.
Is Helpmij ineens een persoonlijk speeltje geworden?
@TS: hou vragen algemeen dus voor iedereen, en de antwoorden ook. Tenzij je een persoonlijke assistent wil, maar a) neem dan persoonlijk contact met hem/haar op en b) betaal hem/haar fatsoenlijk :).
 
@OctaFish: Uiteraard met je eens, want het vat goed samen wat mijn ergernis is/was in de posting ervóór: Een beetje zelfhulp was hier [gegeven de reeds geboden hulp en dat het behoorlijk afdwaalt van het originele probleem (eigenlijk is het stapelen van vragen in 1 discussiedraad)] zeker aan de orde.
Vandaar ook de opmerking in mijn vorige posting, dat, met die vraag, handen overspeeld zijn.

Tijs.
 
Als je geen zin hebt om fatsoenlijk te antwoorden dan moet je niet antwoorden. Er is geen enkele verplichting op dit forum om te antwoorden.

Wat moet ik weten over dit type file?
Uit jouw antwoord maak ik op dat jij dit als vraag ziet, maar dat is het niet. Als ik een historisch file/artikel op mij pc bewaar dan kan in alle extensies zijn dus ook een Word-document, Excel-document, jpeg, video dus alle types bestanden zijn. Ik hoef niets te weten of deze types. Ik wil alleen de Details in de bestanden verwerken net als bij fotosoftware. En niet op de armoedige manier zoals in bijvoorbeeld een Word-document. Gegevens moeten van elk aangeklikt bestand goed zichtbaar en bewerkbaar zijn.

want wat zinvol is als property is afhankelijk is van wat er in zo'n bestand nou eigenlijk staat.
Onzin, het gaat erom wat ik van de file/artikel weet. Dat wil ik vastleggen.

Ik heb geen vraag gesteld opdat Tijs alleen zou antwoorden en dat doet hij veel te vaak. Laat anderen ook eens aan de bak komen.

Ik heb nu de mogelijke details opgezocht en van de geselecteerde zijn de meesten niet bruikbaar omdat ze geen 'vrij' invoerveld hebben. De lijst is te beperkt.

Als andere mensen gereageerd hadden, hadden die misschien wel begrepen wat ik wilde en gezegd dat dit onbegaanbare weg zou zijn. Het was mijn oorspronkelijke vraag ook niet. Wij zijn in de loop van deze topic verder gegaan. Als het mogelijk was geweest direct op een eenvoudige manier meer details in het Details pane zichtbaar te maken had ik sneller conclusies kunnen trekken. Maar dat geeft allemaal niets want we kunnen hier ook weer van leren hoe zaken werken in Windows.

Is Helpmij ineens een persoonlijk speeltje geworden?
@TS: hou vragen algemeen dus voor iedereen, en de antwoorden ook. Tenzij je een persoonlijke assistent wil, maar a) neem dan persoonlijk contact met hem/haar op en b) betaal hem/haar fatsoenlijk .

@OctaFish
Waarom reageer je niet eerder? Jij had toch ook kunnen antwoorden/meedenken op mijn vraag. De vragen zijn algemeen en komen op diverse fora voor. Zo lees ik dat deze materie al vaak is voorgelegd aan Microsoft omdat mensen hun eigen 'template' willen maken. En daar spreken ze er schande van dat Microsoft er nog nooit wat aan heeft gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat is nogal een andere vraag:
a. Mijn instructies waren duidelijk geënt op wat Windows opslaat over bestanden/bestandstypes en hoe die inzichtelijk te krijgen in het Detail-venster.
b. Nu kom je ermee aanzetten dat je nieuwe properties wilt toevoegen, zodat je die (bijv.) als kolom kunt kiezen in Detail-weergave of om te laten weergeven in het Details-venster. Met de beste wil van de wereld is dat niet uit je posting #9 te halen, waar het er meer op leek dat je 'incompatible' (lees: door Windows niet opgeslagen) properties wilde laten zien in het Detail-venster.

Dat ik niet verplicht ben om te antwoorden weet ik ook wel, maar je gooit het probleem nu naar mij, terwijl ik (nog steeds) van mening ben dat je handen overspeelt door vragen te stapelen. Nog erger is dat die vraag (zie wat ik hier boven geschreven heb) nu helemaal geen relatie meer heeft met je originele vraag over hoe, méér dan standaard, het aantal opgeslagen properties van een bestand in het Detail-venster te laten weergeven kan worden vergroot (en/of andere opgeslagen properties).

Mijn hulp eindigt hierbij: Ik ondersteun niet het sleutelen aan properties van bestandstypen, mijn bemoeienis was gericht op het weergeven van de properties in het Detail-venster. Mogelijk kun je je laatstgenoemde doel alsnog bereiken m.b.v. het File MetaData programma.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan