word 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuijpers

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2005
Berichten
225
Hallo, ik heb windows 7 en gebruik word 2016 als ik een tekstbestand verstuur gaat dat in .docx maar verschillende mensen waar ik het naar opstuur kunnen dat niet goed openen , wat ik raar vind , nu heb ik het geconverteerd naar .pdf en dat gaat bij mij via Adobe acrobat document wat ik nu raar vind dat als ik een hele bladzijde met tekst op sla in .docx en ik converteer die in .pdf dan heb ik twee bladzijde nodig, de tekst begint dan ook een stuk van boven af ik heb geprobeerd of ik dat naar boven kan plaatsen maar dat lukt mij niet. Weet iemand hier een oplossing voor??
 
Is ook de vraag hoe je 'm converteert en welke pagina-indelingen en pagina-groottes daarbij van toepassing zijn en welke informatie er(bij) wordt opgeslagen:
a. Via printen naar een PDF printer
b. Via Opslaan als en dan PDF type aangeven, zoals in dit filmpje
c. Via Exporteren naar PDF, zoals in deze instructie

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
manamana

Jawel dat lukt wel allen is mijn vraag in PDF begint de tekst 5 cm van boven en dat wil ik graag naar boven plaatsen dus ik heb een heel stuk waar niets opstaat .Kan ik dat veranderen??
 
Hallo, ik heb windows 7 en gebruik word 2016 als ik een tekstbestand verstuur gaat dat in .docx maar verschillende mensen waar ik het naar opstuur kunnen dat niet goed openen , wat ik raar vind , nu heb ik het geconverteerd naar .pdf en dat gaat bij mij via Adobe acrobat document wat ik nu raar vind dat als ik een hele bladzijde met tekst op sla in .docx en ik converteer die in .pdf dan heb ik twee bladzijde nodig, de tekst begint dan ook een stuk van boven af ik heb geprobeerd of ik dat naar boven kan plaatsen maar dat lukt mij niet. Weet iemand hier een oplossing voor??

1. WELKE Word versie hebben zij op hun computer?
2. WELKE converter gebruik je voor de omzetting?
3. ik snap écht geen tierelier van je opmerking dat een tweede bladzijde wordt aangemaakt. Een .pdf is in zekere zin niets meer of minder dan een 'printer'. Het .pdf programma doet weinig anders dan hetgeen jij in Word op je scherm hebt staan omzetten naar .pdf, dus als je Word document 1 pagina beslaat, dan is de theoretische kans dat er 2 pagina's van gemaakt worden door je pdf tooltje, eigenlijk 0 (nul). Daarnaast heeft Word 2016 een eigen opslagmogelijkheid als .pdf, daarvoor is geen externe software nodig.
 
Laatst bewerkt:
Misschien mag ik een onbenullige suggestie doen?

Klik in Word 2016 op "opslaan als", scroll naar beneden en kies voor opslaan als .pdf. Probleem / problemen opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij ziet het er normaal uit. :thumb: Vreemd iets. Komt me vaag bekend voor .doc en .docx. (verschil) ?

En wat @gast0225 al schreef, dat is de juiste procedure. :d
 
Laatst bewerkt:
Ik verwijs nog maar eens terug naar posting #3, waar gast0225 ook een opmerking over had: Gebruik Opslaan als methode om dit soort problemen te vermijden (oftewel wat ik refereer bij b.)

Tijs.
 
verstuur gaat dat in .docx maar verschillende mensen waar ik het naar opstuur kunnen dat niet goed openen , wat ik raar vind
Is niet raar en algemeen bekend. Is afhankelijk van welke versie Word zij op de pc hebben. Meestal is opslaan als doc en niet als docx voldoende. Opslaan als pdf binnen Word 2007 getest en gaat als een tierelier (zie post 5).

doc versus docx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan