• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele verjaardag tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Berichten
258
Ik heb een verjaardags kalender waarin wordt aan gegeven wie er jarig is en wie de eerstvolgende in het rijtje is.
Werkt hartstikke mooi maar loop tegen een probleem aan nl:

vandaag(23-07-2017) zijn er twee mensen jarig maar alleen de bovenste wordt weer gegeven uit de lijst
graag zou ik in L17 de 2e verjaardag tonen.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen

Bekijk bijlage Verjaardag (23-07-2017).xlsx

b.v.d.

Naj Kwin
 
Ik heb kolom D, E en F toegevoegd.

Daarna de formule in Q16 aangepast en doorgetrokken naar beneden.

Zie de bijlage.

Heb je vragen of opmerkingen, laat het me gewoon even weten.
 

Bijlagen

  • (oeldere) Verjaardag (23-07-2017).xlsx
    28,9 KB · Weergaven: 57
Iets andere benadering.
(ben nu eenmaal niet zo slim als Oeldere):eek:
 

Bijlagen

  • Verjaardag.xlsb
    35 KB · Weergaven: 66
@gast0660

VBA is niet mijn specialiteit.

Dus op dat vlak (ben nu eenmaal niet zo slim als gast0660):)
 
@ Oeldere,
als TS maar een oplossing heeft, daar doen we het toch voor:thumb:
 
Of met een function.
Plaatsen in een standaard module
Code:
Function verjaardag(r As Range) As String
Dim sn, i As Long, c00
sn = r
 For i = 2 To UBound(sn)
   If CLng(DateSerial(Year(Date), Month(r(i, 4)), Day(r(i, 4)))) = CLng(Date) Then
     c00 = c00 & r(i, 3) & " is " & r(i, 6) & " geworden: "
   End If
  Next i
verjaardag = "Vandaag is het de verjaardag van: " & IIf(c00 <> "", c00, " niemand")
End Function

In een cel...
Code:
=verjaardag(tabel1)
...plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik al jaren de volgende tool.
Iedere dag ff openen en ik vergeet nooit een verjaardag of ander jubileum.
Het zijn eenvoudige tabellen met een stukje VBA code
 

Bijlagen

  • Verjaardagen_Jubilea_VBA_Demo.xlsb
    47 KB · Weergaven: 75
Zij die een kalender in Excel gebruiken : ben ik nu gek of ............?

Als je simpelweg al je contactpersonen / afspraken / verjaardagen en / of andere niet te vergeten items, in Outlook plaatst, dan heb je toch geen Excel nodig........?
 
Laatst bewerkt:
@ oeldere Dit is precies wat ik zoek
@ gast0660 Werkt niet Slaat de eerstvolgende verjaardag over
@ Outlook heeft ook zijn beperkingen zo geeft hij niet aan hoe oud iemand word/is
 
Outlook heeft ook zijn beperkingen zo geeft hij niet aan hoe oud iemand word/is
Nee hoor, da's een kwestie van hoe je de verjaardag invoert. Daarnaast : ik kan mijn niet voorstellen dat er Excel wordt gebruikt voor verjaardagen, afspraken etc. etc. Dit is imho te vergelijken met het zwemmen van Rotterdam naar Amsterdan, i.p.v. het nemen van een bus, trein, auto, o.i.d.

Je bent Excel freak of niet :)

Al hou je nog zoveel van zwemmen, het is simpelweg met zoveel alternatieven, niet efficiënt / logisch om van Rotterdam naar Amsterdam te gaan zwemmen..................
 
Laatst bewerkt:
@gast0225.

bedankt voor de duidelijke link en de snelle reactie.
 
Ik wilde mij in eerste instantie helemaal niet bemoeien met dit draadje, maar toen zag ik (in gedachten) mensen die vermoedelijk toch wel de één of andere mailclënt gebruiken (een fors aantal waarschijnlijk zelfs Outlook) en toen kreeg ik verdere beelden van die mensen die dus bij het aanzetten van hun computer, vermoedelijk ook even hun mail checken (en daarmee gelijk als het Outlook betreft, hun agenda en contactpersonen met een enkele muisklik tot hun beschikking hebben).Verder 'zag' ik die mensen daarnaast (en nou komt 'ie : ) Excel openen om naar hun verjaardagskalender te gaan kijken. Welnu, dat vond ik toch redelijk overcompleet, vandaar mijn eerste berichtje. Tel daarbij dan ook nog eens op dat veel gegevens kennelijk ook nog eens dubbel worden ingevoerd, ic. in Excel én die mailcliënt : voornaam, achternaam, geboortedatum, leeftijd en imho schieten we precies aan het doel voorbij waarvoor computers o.a. zijn gemaakt : met minimale inspanning, minimale data-invoer, zo flexibel mogelijk te raadplegen mogelijkheden creëren.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt zwemmen als Brugman maar een eigenwijze TS overtuig je toch niet is mijn ervaring.
 
@ gast0225

Ik wist dat je de leeftijden in outlook kan zetten maar ik zou ze dan graag ook zien in
het overzicht in de kalender en dat is nadat ik weet niet mogelijk. Vandaar dat ik Excel gebruik :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan