Album bladen toevoegen aan Album in word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
73
Ik heb een document ( Album ) aangemaakt met voorblad, de index en een eerste bladzijde. Deze bladzijde heeft 3 tekstlijnen : Fabrikant, Type en nummer. Dan een foto met daarna een tabel voor specifieke informatie. Met telkens zo'n A4tje wil ik het album gaan vullen. Dit wordt een vliegtuigalbum maar kan natuurlijk ook voor vogels of munten gebruikt worden al naar gelang je deze bladzijde inricht.

Deze bladzijde heb ik apart opgeslagen als een template. Hopende dat ik deze telkens wanneer ik een nieuwe fabrikant heb ontdekt dit voorbewerkte blad in mijn album kan toevoegen en dan met de nieuwe info en foto kan invullen. Waarom als Template; omdat ik overtijd waarschijnlijk de tabel moet veranderen. In de hoop dat de dan aanwezige albumbladen met resp. info mee veranderen in de nieuwe structuur.

Ik krijg het niet nu voor elkaar om dit blad in mijn album te laden... Ik heb mijn album open met de cursor op het volgende lege vel waar al een Header en Footer met page nummer zijn ingevuld. Maar Insert = new page.

Hoe kan ik nu mijn Template bladzijde hier laden om in te vullen?
 
Simpel antwoord: niet. Je hebt een verkeerd idee van sjablonen (templates als je met een Engelse versie werkt). Een sjabloon is niet veel meer dan een document waarin je de opmaak kenmerken van een document vastlegt. Dus de kantlijnen, de kop- en voetteksten, het lettertype, de stijlen etc. Daarna is het aan de gebruiker om het nieuwe document op basis van die sjabloon te vullen. En in Word is dat: tekst kloppen. Om het je gemakkelijk te maken kun je nog wat vaste tekst toevoegen, zodat die tekst al staat als het document wordt aangemaakt, maar meestal begin je met een leeg document.

Jouw sjabloonopzet gaat dus nooit werken. Wat je nog wel kan doen, is alles uit de sjabloon weggooien wat niet op de specifieke objectpagina thuishoort, en die pagina opslaan als apart Word document. Dat document kan je dan, als je een nieuw document op basis van de sjabloon hebt gemaakt, gebruikt worden om als pagina in te voegen in het bestaande document. Maar dit:
Waarom als Template; omdat ik overtijd waarschijnlijk de tabel moet veranderen. In de hoop dat de dan aanwezige albumbladen met resp. info mee veranderen in de nieuwe structuur.
kan dus absoluut niet. Omdat een tabel, net als elke andere tekst, een tekstelement is en dus niet als zodanig als stijlobject in je sjabloon zit. Hooguit kun je de opmaakstijl van de tabel in de sjabloon zetten, zodat je een nieuwe tabel de stijl van de sjabloon meegeeft, of bij veranderen van de tabelstijlen ook de tabellen in het document mee aanpast.

Maar alles wat je als tekstopbject in een sjabloon zet, is niet reproduceerbaar in een nieuw document. Al kun je er wellicht wel autotekst of een bouwsteen van maken; dat zit dan weer wél in de sjabloon.
 
Wat jammer dat dit niet kan. Wel een duidelijk antwoord en dank hiervoor. Kwam er al niet uit via google search. Rest me dus om een kopie van de voorbewerkte lege bladzijde alvast klaar te zetten voor de volgende keer zodat er altijd een voor hande is. Enig idee om het slimmer aan te pakken?
 
Ja, met dus bouwstenenbeheer. Dan sla je de complete pagina op als bouwsteen. Daar kun je dan nog een macro(knop) aanhangen om de pagina snel in te voegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan