Niets in cel zetten en toch tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

huizemeul

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2013
Berichten
90
Beste Help,

Hoe zou de formule moeten luiden om niets in te tikken en toch mee te tellen voor resultaat in te tellen .

#.##0,00 ;[Rood]#.##0,00 ;"" Zet geen nullen neer maar moet wel een nul intikken.

#.##0,00 ;[Rood]#.##0,00 ;\- Zet een streepje neer maar telt hem niet mee.

Graag wil ik niets invullen en toch resultaat?
Er zou ook niets in de cel moeten komen.
Geen streepje en ook geen nullen.

Is dat mogelijk?????

Gr. Rob :D :D
 
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Wat je hebt neergezet, is alleen opmaak. Dat doet helemaal niks aan de inhoud van een veld. (cel is Excel, zoals je weet). Je kunt wellicht een standaardwaarde (0 bijvoorbeeld) gebruiken voor een veld, dan staat er tenminste altijd een nul in het veld.
 
Beste OctaFish,

Misschien iets duidelijker met bestandje.

De tabel heeft een berekenend veld. Totaal.
Nu wil ik via frm. getallen invullen.
Maar niet elk veld krijgt een waarde.
Nu wil dit toch geteld hebben.
Ik wil in frm. geen nullen intikken
In de tabel wil ik geen nullen zien.

Misschien wil ik wel iets vreemds. Zou best kunnen.
Antwoord op jouw kan even duren dag opname ziekenhuis.

Bekijk bijlage Het hulpje.rar


Mijn dank
 
Ik kan er vanavond naar kijken; op het werk kan ik geen rar openen, wel zip. Dus als je wat sneller antwoord wilt, graag ook een zipje posten :).
 
Je gebruikt een Berekend veld voor het totaal; slecht idee (zoals je nu ervaart). Berekeningen horen in mijn optiek toch al niet in tabellen thuis, maar als ze ook nog eens niet functioneren... Op het formulier maken dus, die berekening. En dat is echt niet moeilijk. Overigens hoor je het totaal natuurlijk ook niet op te slaan; berekeningen doe je in Queries en bereken je dus 'live'.
 
Hier ben ik weer terug uit dromeland!

Bedankt voor je antwoord. Zal het in mijn oren knopen. GEEN BEREKENINGEN IN EEN TABEL.
Zal het dus op de normale manier gaan doen.

Gr. Rob
 
In beginsel zet je in een tabel nooit gegevens die herleidbaar/afleidbaar zijn. Dat heet dan dataredundantie. Dus in Orders wél een KlantID, maar geen adresgegevens. Hooguit een veld [Afleveradres] als dat afwijkt van wat in de klanten tabel staat. Een kleine uitzondering is er wel: als je dynamische gegevens hebt, zoals artikelprijzen, dan neem je in Bestelregels vaak wel een veld [artikelPrijs] op. Dit veld krijgt dan de prijs die geldt [op het moment van bestellen]. Het totaal van [Prijs] * [Aantal] sla je dan weer niet op, want dat is een berekening die herleidbaar is uit de twee velden.
 
Nogmaals mijn dank.

Ben nog niet helemaal helder maar ga ermee aan de slag
Gr. Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan