• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als formule uitkomst met tijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0699

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Berichten
73
Goedemorgen Allen,

Ik heb de volgende formule om wachttijden te berekenen, het is op basis van een als formule met meerdere voornwaardes (dus logischerwijs geneste als functies erin). Hij ziet er als volgt uit:

Code:
=ALS(B9="";"";ALS(C9="IDEGEM";"N.V.T.";ALS(F9>E9+$C$2;"TE LAAT";ALS(EN(F9<E9-$C$2;G9-E9>$D$2;G9-E9>$B$2);AFRONDEN((G9-E9-$B$2)*96;0)/96;[COLOR="#FF0000"]ALS(EN(F9>E9-$C$2;F9<E9+$C$2;G9-F9>$B$2;G9-F9>$D$2);AFRONDEN((G9-F9-$B$2)*96;0)/96;"OP TIJD GELADEN")))))[/COLOR]

En het gaat om het rode stuk, als deze laatste als(en formule waar is dan geef ik als waar op: dat hij de tijden berekent en hij deze afrondt op hele kwartieren. Nu doet hij dit geweldig (mede door hulp van forumleden). Maar nu kan het ook zo zijn dat hij: 0:00 weergeeft. Nu heb ik hier zelf niet zo'n probleem mee maar als ik dit stuur naar opdrachtgevers krijg ik er vragen over. Nu heb ik zelf al bedacht dat als de uitkomst op 0:00 komt te staan ik hier excel wil laten zeggen: "Net op tijd" of iets dergelijks maar ik krijg dit niet voor elkaar. Kunnen jullie hier hulp bij bieden?

Groet,

Jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Kun jij een voorbeeldbestand bieden ?
 
Probeer eens:

PHP:
=CHOOSE(N(B9="")+2*N(C9="IDEGEM")+3*N((F9-E9)>1/48)+4*N(ABS((F9-E9))<1/48) + 5*N(((G9-E9)>1/48)*((F9-E9)<1/48));"";"N.V.T.";"TE LAAT";"OP TIJD GELADEN";ABS(G9-E9-3/48))

In kolom E staan teksten, geen tijden.
Dat zul je eerst moeten wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Je zult verder waarschijnlijk CHOOSE moeten vervangen door KIEZEN (vanwege jouw NL versie van Excel) in de formule van snb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan