Genereren Word document vanuit Access inclusief afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MirjamV

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2017
Berichten
10
Hallo,

In Access sla ik met behulp van VBscript een rapport op als Word document, ik wil graag ook afbeeldingen opnemen in de Word variant. Ik heb de afbeeldingen opgenomen in het originele rapport in Access, dan worden ze niet meegenomen naar Word. Ook heb ik geprobeerd met behulp van .Picture een afbeelding toe te voegen.

Een deel van mijn huidige script:

Code:
DoCmd.OpenReport strDocName, acViewPreview, , strWhere
Set rpt = Reports(strDocName)
With rpt
     .Picture= "padnaarlogo.png"
End With

DoCmd.OutputTo acOutoytReport, strDocName, acFormatRTF, "padnaar.rtf" 
DoCmd.Close acReport, strDocName
Hoe neem ik afbeeldingen op in een Word document gegenereerd door VBscript?
Tips?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Het is een goed gebruik in fora om VBA-code tussen code tags te zetten.
 
Daarnaast is het een bar slecht idee om een Access rapport te exporteren naar Word; waarom zou je dat doen? Heb je teveel tijd over? :D
 
Ongetwijfeld ;)

Hoe zou jij dat dan aanpakken? Ik heb een formulier en gegevens in Access en dat moet uiteindelijk een Word document worden met logica.

(Met logica bedoel ik dat er waarden vanuit Access in het Word document terecht moeten komen, plus bepaalde alinea's in het Word document moeten wel/niet getoond worden afhankelijk van de waarden. Eerder werd me in dit forum aangeraden om daarvoor te werken via een rapport + export naar Word).
 
Laatst bewerkt:
Overigens heb ik mijn vraagtekens bij
Code:
DoCmd.OutputTo acOutoytReport, strDocName, acFormatRTF, "padnaar.rtf"
want de eerste parameter van OutputTo moet er eentje zijn uit deze lijst
Type-fout gemaakt? "acOutoytReport" zal wel "acOutputReport" moeten zijn?

Verdere informatie over OutputTo: hier (* klik *)

Tijs.
 
@dnties Je hebt gelijk, ik heb een typfout gemaakt in bovenstaand voorbeeld, maar niet in de daadwerkelijk gebruikte code.
Het Word document wordt goed gemaakt, de afbeeldingen gaan alleen niet mee.

Daar gaat mijn vraag over: hoe krijg ik de afbeelding vanuit het rapport in het word document?
 
je maakt er een .rtf (Rich Text Format) van. Volgens mij kan dit bestandstype geen afbeeldingen bevatten.
 
@VenA: Afbeeldingen kunnen geëmbed worden in RTF:
Pictures
An RTF file can include pictures created with other applications. These pictures can be in hexadecimal (the default) or binary format. Pictures are destinations and begin with the \pict control word.
Zie ook de RTF specificatie, hier te downloaden.

EDIT, toevoeging: In de bijlage een RTF-bestand met embedded afbeelding van een signaallamp.

Tijs.
 

Bijlagen

  • RTF-Afbeelding.zip
    1,7 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
@dnties, Bedankt zo leer ik ook weer wat bij.

Mijn 'volgens mij' was gebaseerd op de volgende zin uit WikipediA

Hoewel RTF een 8-bit ASCII-formaat is, kunnen speciale karakters weergegeven worden door middel van Unicode-codes of referenties aan Windows-karaktersets (zogenaamde codepages).
en hier gaat het alleen over karakters.

Iets verder naar beneden staat inderdaad jouw geposte linkje.:eek:
 
Word kent eenvoudige importmogelijkheden vanuit andere programma's (mailmerge).
Met {IF} velden kunnen die simpel bewerkt worden.

Mij lijkt een direkte koppeling tussen Word en Access op deze manieer veel wenselijker dan de export via een RTF-bestand.

Plaats eens een voorbeeldbestand Access en Word.
 
Laatst bewerkt:
Mij lijkt een direkte koppeling tussen Word en Access op deze manieer veel wenselijker dan de export via een RTF-bestand.
Helemaal mee eens; je gebruikt nu het in mijn ogen verkeerde gereedschap om een resultaat te boeken. Word is perfect voor het opmaken van Word documenten (hè, wat raar ;) ) en Access niet. Als een Access rapport niet het gewenste resultaat geeft (wat overigens best zou moeten kunnen, maar wellicht ontbreekt de kennis) dan zou ik het ook zoeken in Afdruk samenvoegen in combinatie met documentvelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan