• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen koppelen Vert.zoeken (kolommen afgestemd op elkaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RechtsBert

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2017
Berichten
9
Goedemorgen,

Ik ben bezig met het koppelen van een inventarisatielijst met een productielijst.
Ik wil dit voor mijzelf graag overzichtelijk hebben in een Excel-bestand.
Wat ik wil bereiken is dat in de bladen 'type 1', 'type 2','type 3' en 'type 4' automatisch wordt bijgewerkt met wat er wekelijks toegevoegd wordt aan het blad 'productielijst'.
In de cellen van de bladen 'type 1' t/m 'type 4' moet het aantal van kolom A in het blad 'productielijst' komen te staan. En aangezien het voorkomt dat er meerdere dezelfde bestellingen van verschillende klanten zijn, moet de uitkomst in de tabellen van 'type 1' t/m 'type 4' een optelsom zijn.

Is dit mogelijk?
Alvast bedankt voor uw hulp,

Met vriendelijke groet,
Bert

Bekijk bijlage help mij.xlsx
 
Verkeerde formule

=ALS(productielijst!B:B="26"&productielijst!C:C="x"&productielijst!G:G="070x200";VERT.ZOEKEN(productielijst!A:A;productielijst!A:G;productielijst!B:B="26"&productielijst!C:C="x"&productielijst!G:G="070x200";0);"")

Dit is wat ik geprobeerd heb, maar dat klopt niet. Mijn probleem is (waarschijnlijk mijn verkeerde formule gebruik) dat ik de aantallen van de afname in de productielijst niet gekoppeld krijg aan de afmetingen en type van dezelfde rij.
 
Ik heb deze gebruikt:
Code:
=SOMMEN.ALS(productielijst!$A$2:$A$40;productielijst!$B$2:$B$40;B$3;productielijst!$G$2:$G$40;$A5;productielijst!$C$2:$C$40;"x")
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • help mij (AC).xlsx
    29,1 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan