audio cd speelt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberstefke

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Berichten
90
Ik heb een audio-cd gekocht. Ik heb echter geen cd-speler. Op m'n pc laadt ie niet, en als je dan op het icoontje drukt van de drive gaat gewoon 't laadje open.

In andere pc's speelt hij ook niet.

Er is echter blijkbaar niks aan want in de auto speelt ie wel.
 
Alhoewel je audio cd's ook kunt afspelen in Windows Media Player: Download en installeer VLC Media Player (* Klik hier *)
Start na installatie het VLC media player programma. Stop de audio cd in je cd/dvd drive.
Kies in VLC voor: Media -> Schijf openen... -> zorg ervoor dat bij Schijfselectie de optie "Audio-cd" staat geselecteerd en klik op Afspelen.
Werkt dat wel?

NB: De afspeellijst openen (of verbergen) in VLC doe je met de Ctrl+L toetscombinatie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
WIN10.

Maar het gaat niet om spelen. Er gebeurt gewoon niks. De speler draait gewoon wat bij de insert and that's it. Hij herkent gewoon geen schijfje, dus het ligt niet aan één of andere mediaplayer (denk ik dan).
 
...en voor de duidelijkheid. Ik heb uiteraard ook andere audio-cd's geprobeerd en die werken gewoon, dus aan settings ofzo zal het wel niet liggen (denk ik dan).
 
a. Probeer het eens met VLC (zie posting #3)
b. Welke audio-cd is het? Ik neem aan dat het gewoon een geperste audio-cd is, geen gebrande. Er zijn audio-cd's die een (rip-)beveiliging hebben, vandaar dat het handig is om te weten welke audio-cd het is (artiest, titel en ook de uitgever van de cd vermelden, ajb).

Tijs.
 
a) zelfs als je VLC gebruikt en je wilt de bestandslocatie openen is dat gewoon een leeg scherm
b) het is wel degelijk een aangekocht cd (met meditatie-oefeningen) (ISBN 978-90-209-7156-9)
 
Wie heeft het over bestandslocatie openen (=Media -> Map openen in VLC)? Ik niet, want ik heb het over Schijf openen...
Ik schrijf het nog voor je uit maar jij doet gewoon wat anders? :rolleyes:

Tijs.
 
Uw invoer kon niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'dvd:///H:/' niet openen. Controleer het logboek voor details.
 
Ik schrijf nog: zorg ervoor dat bij Schijfselectie de optie "Audio-cd" staat geselecteerd en klik op Afspelen

Overigens: Open de cd eens in Verkenner (dus erop rechtsklikken in Verkenner en Verkennen kiezen). Doe een schermafdruk van wat je dan ziet.
Ik heb namelijk sterk het idee dat het een data-cd is met (hier en daar) wat audio-bestanden, die door de speler in je auto wel (automatisch) worden gevonden en afgespeeld maar op de pc's niet.

Tijs.
 
Uit een Google zoekopdracht blijkt het (schijnbaar) geen audio-cd te zijn....
Klik...
 
bedoelt u dit?

(een optie verkenner zie ik niet staan (ook niet in Engels). Heb openen in nieuw scherm genomen.

2017-07-24 (1).png2017-07-24 (1).png
 
Afspelen via VLC conform precies de instructies van posting #3 (dus incl. aangeven dat het een audio-cd betreft) levert niet op dat VLC deze cd kan afspelen?
Gegeven de uitvoer van Verkenner/Explorer zou ik toch inderdaad vermoeden dat het een audio-cd zou moeten zijn, maar of daar nog een of andere beveiliging op zit kan ik niet beoordelen.

Tijs.
 
Nee Tijs dat lukt helaas niet.

Wat ook vreemd is, uit de screenshot zie je 14 tracks, terwijl er slechts 4 audio-tracks opstaan (en zo ook in de auto afspelen).

Msss toch één of andere beveiliging?
 
Dit moet wel een beveiliging zijn.

Tijs.
 
Lijkt mij ook.

@cyberstefke : doe een heel simpel testje. Loop naar de buren en stop het ding daar in de machine. Neem tegelijk een CD mee die het bij jou in de computer wel goed doet.
Werkt de CD bij de buren ook niet? Dan is de kans érg groot dat er de één of andere beveiliging op zit.

Met CloneCD zou het zomaar kunnen dat je een wel werkende versie krijgt als je dit tooltje gebruikt. Klik Met CloneCD is het kopiëren van een beveiligde CD, om daarna een WEL goed werkende te krijgen, mij in de jaren negentig en in het begin van deze eeuw meestal wel gelukt.

En omdat CD's tegenwoordig maar een paar dubbeltjes of zo kosten, neem je weinig risico. Werkt het toch niet ? Heb je weer een mooie onderzetter erbij voor op dat glazen bijzettafeltje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan