upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Berichten
689
Na Windows XP heb ik gratis Windows 10 verkregen. Nu wordt mijn scherm regelmatig gevuld met het verzoek te upgraden naar pro. Ik moet dan een productiecode invoeren. De enige die ik heb is van XP. Deze key wordt niet geaccepteerd. Mijn windows is legaal aangeschaft.
 
Je schrijft : "gratis Windows 10 verkregen".

Da's een hele mooie frase, maar :

XP kwam niet in aanmerking voor de gratis update naar 10 m.a.w., HOE heb jij die gratis versie 'verkregen'?

Wat mij betreft gaan we het daarná over de key hebben.
 
Laatst bewerkt:
Er zal wel bedoeld zijn dat XP legaal is aangeschaft, maar dat geldt niet voor Windows 10. En inderdaad is het niet mogelijk om XP te upgraden naar Windows 10 en de licentiecode van XP is (dus) ook niet geldig om Windows 10 mee te activeren.

Dus overleg met degene die je 'gratis' Windows 10 verschaft heeft over de huidige versie van Windows 10 (Home, Pro, Enterprise etc.) en of je daar een licentie van kunt kopen die je kunt inzetten om Windows 10 mee te activeren.

Tijs.
 
Ik had Windows XP home edition op mijn pc. Ik meen tot vorig jaar juni (uit mijn hoofd) kon je via de site upgraden. Nu heb ik middels downloaden Windows 10 home, versie 1607. Niks illegaals nmm. Kreeg gewoon mijn updates enz. En nu vraagt Windows of ik Pro wil. Dus ja. En dat geeft kennelijk een probleem.
 
Nogmaals: XP was en is (zowel licentietechnisch als technisch) niet te gebruiken als basis voor een upgrade naar Windows 10. Technisch had het via een upgrade naar Vista moeten gaan, die dan naar Windows 7 en die dan naar Windows 10.
Licentietechnisch kan het helemaal niet (Windows 7 en Windows 8 licenties zijn/waren wél te gebruiken in Windows 10 om mee te upgraden, die van Vista en XP niet).

Doe eens een schermafdruk van 2 zaken:
a. msinfo32.exe (gewoon het scherm Systeemoverzicht, zodra dat scherm gevuld is)
b. De melding dat je moet upgraden naar Pro.
Ik verwachtte namelijk, o.b.v. 'gratis verkregen' uit je startposting, wel een verzoek om je Windows 10 Home te activeren, maar niet een verzoek/melding om je Windows 10 Home te upgraden naar Windows 10 Pro.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht maakt het een stuk makkelijker. Bij de aanschaf van mijn huidige pc staat op de rekening die na grondig zoeken toch heb gevonden Windows 7 Home premium NL 64 bit. Dus legaal enz. enz. Maar hoe nu verder. De code bestaande uit 18 cijfers en twee letters zijn incorrect. Zal nog even de verzoeken van Tijs uitvoeren.

Kennelijk is een antwoord weggevallen. Ik lees systeemfabrikant en systeemmodel be filled bij O.E.M. Voor het andere de pc herstart.
Krijg in het scherm een kader
De licentie van Windows verloop binnenkort
U moet Windows activeren in instellingen
Ga naar instellingen of Sluiten.
Naar instellingen
Voor de upgrade uit naar Windows 10 Pro.
Productiecode wijzigen
Geef productiecode.
Dan gaat het fout, die heb ik kennelijk niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar heb ik dat nodig? Nu word ik telkenmale bestookt na het opstarten met het bovengenoemde kader. Blijf maar annuleren intikken.
 
Ik wacht nog steeds op de schermafdrukken (dus niet een woordelijke weergave of interpretatie ervan). Zie posting #5 (en evt. mijn handtekening onder dit bericht).

Tijs.
 
Wellicht maakt het een stuk makkelijker. Bij de aanschaf van mijn huidige pc staat op de rekening die na grondig zoeken toch heb gevonden Windows 7 Home premium NL 64 bit. Dus legaal enz. enz. Maar hoe nu verder. De code bestaande uit 18 cijfers en twee letters zijn incorrect. Zal nog even de verzoeken van Tijs uitvoeren.
Los van het feit dat ook ik op die prt-screens wacht, ben ik door bericht 6 het spoor een beetje bijster geraakt, zeker in combinatie met bericht 4, want dat kan / kon namelijk helemaal niet, zoals Dnties ook tot 2x toe aangeeft.

Heb je het in bericht 6 nu over dezelfde machine als in je startbericht én heb je het over een versie van Windows die daar oorspronkelijk NIET op stond maar waarmee je XP hebt opgewaardeerd én heb je daarna die (voormalige) XP machine ná het upgraden naar Win 7, voorzien van een Win 10 versie?

@Dnties : ik vermoed dat we vandaag weer genoeg frisse lucht gaan krijgen....
 
Laatst bewerkt:
Sorry. ik ben een leek. Ik tracht de zaak te recapituleren.
Ik heb een nieuwe computer aangeschaft. Daarop is Windows 7 home premium NL 64 bit geïnstalleerd.
Deze is later door de gratis upgrade naar 10 gebracht.
Nu krijg ik de kaders zoals omschreven.
Ik heb getracht printscreen te doen, doch kan niet ontdekken waar dat is opgeslagen.
Dus kan ik het ook niet aan u zenden.
Edoch telekenmale wordt dat kader bij het opstarten weergegeven. Is het soms spam?
Ik kan het helaas niet duidelijker maken.
 
Er is dus geen relatie met een / de machine waarop XP heeft gestaan, zoals je ons in bericht 1 deed vermoeden? Je bedoelde met XP in bericht 1 dat je 'ooit' een machine hebt gehad waarop XP stond en dat je daarna een nieuwe machine hebt gekocht waarop 7 op stond........?

Wat het uploaden van een print-screen betreft. Da's maar net waar je de prt-scr hebt geplakt en daarna hebt opgeslagen. Als jij de prt-scr in Word plakt en je bewaart 'm in Mijn Documenten dan ben je er dus helemaal zelf bij welke opslaglokatie je kiest. Je kunt de prt-screentjes ook met een progje als Paint, of Powerpoint als .jpg opslaan. WAAR dat bestand vervolgens wordt opgeslagen is maar net waar jij de opdracht tot opslaan toe geeft, daar ben je dus helemaal 'zelf' bij. Het is maar net wat jij het gemakkelijkst vindt.

Als je vervolgens tijdens het typen van een berichtje hier op de Helpmij rechts onder het typscherm kijkt, dan zie je daar een lichtgrijze 'knop' staan met daarin de tekst : "Ga geavanceerd". Klik daarop en je zal zien dat je in de werkbalk boven het scherm waarin je aan het typen bent meer icoontjes tot je beschikking krijgt. Eén ervan is een 'paperclipje'. Klik daar maar eens op.......... daar aangekomen :
Kies voor toevoegen, bestand kiezen, kies je bestand, dan upladen en tot slot onderin : Gereed.

Terug naar je vraag : als jij op een computer waarop initieel een Win 7 versie stond, bent "opgewaardeerd" naar Win 10 dan 'hoort' Windows helemaal niet om een licentiekey te vragen. De machinegegevens zijn bij Microsoft bekend en op hun servers opgeslagen. Als jij bij wijze van spreken NU een 'kale' Win 10 installatie zou gaan doen, dan hoef je helemaal geen licentiekey in te voeren. De machine waarop 7 ooit stond wordt 'herkend' als je online gaat en er zal geen key ingevoerd hoeven te worden én Microsoft zal de Win 10 versie automatisch valideren.

We zien de prt-screentjes wel komen nu?
 
Laatst bewerkt:
Helaas het lukt niet.

Maar de vierde alinea klopt helemaal.
 
De scherm afdruk. Ik heb meerdere malen print screen ingedrukt, edoch kan die niet terugvinden om te verzenden. Hopelijk is mijn uiteenzetting wel voldoende.
 
Ik druk op de toets Printscreen/SysRq en ook gelijktijdig met de shift toets. In beide gevallen gebeurt er niets. Ook geen vraag waar de print dient te worden opgeslagen. Evenmin gaat ie naar de aangesloten printer die aanstaat.
 
Zie mijn handtekening: Gebruik Alt+PrtScrn combinatie voor het actieve venster, start mspaint.exe en doe daar plakken. Sla (vanuit mspaint dus) de bijlage op in .png of .jpg bestandsformaat.

Tijs.
 
Ik druk op de toets Printscreen/SysRq en ook gelijktijdig met de shift toets. In beide gevallen gebeurt er niets. Ook geen vraag waar de print dient te worden opgeslagen. Evenmin gaat ie naar de aangesloten printer die aanstaat.

Is logisch!!!!

Als je op prt-scr drukt dan MOET je eerst een progje openen ; Word, Powerpoint, Paint of wahtever, om 't daar te kunnen plakken.
 
Laatst bewerkt:
Middels mijn camera heb ik foto's bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • IMG_20170727_113343642_HDR.jpg
    IMG_20170727_113343642_HDR.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 64
  • IMG_20170727_113251846_HDR.jpg
    IMG_20170727_113251846_HDR.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 63
  • IMG_20170727_113317258_HDR.jpg
    IMG_20170727_113317258_HDR.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 61
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan