upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er apart uit, vooral de laatste, waar wordt gemeld dat het W10 Home is, maar dat die geactiveerd is via "de activeringsservice van uw organisatie":
"Windows is geactiveerd met de activeringsservice van uw organisatie"

Dat duidt op KMS activatie van de Home versie van Windows 7/10... Dat is "ongebruikelijk". Informeer waar je die Windows 7 licentie vandaan hebt hoe ermee verder. Mogelijk hebben die hun KMS server opgedoekt etc.
Ik heb nu geen tijd, maar Google zoektocht gaat je over KMS wat informatie verschaffen.

Tijs.
 
Ik begrijp er niks meer van. Heb drie foto's toegezonden met tekst. Zie ik niet in deze sessie. Probeer het nogmaals.
 

Bijlagen

  • IMG_20170727_113251846_HDR.jpg
    IMG_20170727_113251846_HDR.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 75
  • IMG_20170727_113317258_HDR.jpg
    IMG_20170727_113317258_HDR.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 73
  • IMG_20170727_113343642_HDR.jpg
    IMG_20170727_113343642_HDR.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 453
"de activeringsservice van uw organisatie"

Lijkt idd. op een bedrijfsmatige / commerciële licentie.
 
Ik heb de computer inderdaad bij een bedrijf gekocht. Heb de faktuur voor mij liggen. Zal bij het bedrijf navraag doen.
 
Zie inderdaad wat ik er over schreef in posting #22.
Je begrijpt dat mijn wenkbrauwen nogal omhoog gingen toen ik zag dat je een KMS activatie bleek te hebben... Bij KMS moet de activatieserver in de lucht blijven, en anders verloopt/vervalt je licentie na 180 dagen.
KMS Activation Renewal

KMS activations are valid for 180 days—the activation validity interval. To remain activated, KMS client computers must renew their activation by connecting to the KMS host at least once every 180 days. By default, KMS client computers attempt to renew their activation every seven days. If KMS activation fails , the client will retry every two hours. After a client computer’s activation is renewed, the activation validity interval begins again.

Vandaar mijn suggestie dat mogelijk de KMS server uit de lucht was gehaald. Ook kan het zijn dat W10 computers zich niet kunnen (re-)activeren op die KMS server, zie (bijv.) deze link (meer voor dat bedrijf bedoeld dan voor jou, overigens) en het volgende citaat, ook bedoeld voor dat bedrijf:
Key Management Service in earlier versions of Windows

If you have already established a KMS infrastructure in your organization for an earlier version of Windows, you may want to continue using that infrastructure to activate computers running Windows 10 or Windows Server 2012 R2. Your existing KMS host must be running Windows 7 or later. To upgrade your KMS host, complete the following steps:

Download and install the correct update for your current KMS host operating system. Restart the computer as directed.
Request a new KMS host key from the Volume Licensing Service Center.
Install the new KMS host key on your KMS host.
Activate the new KMS host key by running the slmrg.vbs script.
Dus inderdaad het bedrijf contacteren die je de licentie geleverd heeft voor verdere hulp.

Er zijn een 2 commando's die je kunt gebruiken maar gebruik die commando's niet, behalve als dat bedrijf dat aangeeft, dus ga niet 'op eigen houtje' dit doen voordat je contact hebt gehad met dat bedrijf:
On a client computer, open a Command Prompt window, type Slmgr.vbs /ato , and then press ENTER.

The /ato command causes the operating system to attempt activation by using whichever key has been installed in the operating system. The response should show the license state and detailed Windows version information.
On a client computer or the KMS host, open an elevated Command Prompt window, type Slmgr /dlv , and then press ENTER.

The /dlv command displays the detailed licensing information.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de site van het factuur gezocht. Kan ik niet vinden. Een info gemaild naar de persoon die de computer heeft geassembleerd. Wacht af.

Overigens de aanwijzingen van een printscreen gevolgd en het is gelukt. Ik vermoedde iets veel en veel eenvoudigers.
 
Overigens de aanwijzingen van een printscreen gevolgd en het is gelukt.

Wat bedoel je hiermee? Dat je de productcode van Windows 7 hebt ingevuld in (zie afbeelding) en dat daarmee je probleem (ook) is opgelost?

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=304109&d=1501184763[/smallimg]

Tijs.
 
Neen, zover ben ik nog niet. De site van het bedrijf ligt er uit. Heb naar de info een mail gestuurd en heb contact met degene die mij de computer heeft verkocht. Is nu met vakantie in Italie. Leg hem toch de gegevens voor. Ik wil geen gedonder. Ben benieuwd wat het woord. Ben als de dood dat ik straks alles kwijt ben. Ga eerst een algemene backup maken.
 
Nog geen bericht van de verkoper. Wat kan er gebeuren indien de licentie daadwerkelijk afloopt?
 
Gevolgen van verlopen activatie zijn:
a. Een watermerk staat permanent rechts onderaan je scherm dat je Windows moet activeren.
b. Geen personalisatie opties zijn beschikbaar, dus je kunt het bureaublad-thema niet aanpassen/kiezen, geen eigen achtergrond kiezen voor het bureaublad etc.
c. Ongeveer elke 6 uur verschijnt een mededeling op je scherm dát je moet activeren. De Software Protection Service schijnt hiervoor verantwoordelijk te zijn, zie dit Youtube filmpje.
d. Desktop Sync is uitgeschakeld, dus je kunt niet je instellingen synchroniseren op verschillende pc's als je inlogt op je Microsoft account.
e. Alleen kritische updates worden gedownload en geïnstalleerd, de optionele niet.

Echt blokkerend is het dus niet (behalve c., totdat je die weer wegklikt).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@de jean: Daar gaat het hier niet over: De vragensteller is in de veronderstelling (en heeft facturen etc. om het te bewijzen) dat hij een eerlijke versie van Windows 7 heeft en (na de upgrade naar W10) er ook vanuit gaat een eerlijke versie van Windows 10 te hebben.
Laten we (lijkt mij het meest eerlijk/zuiver) de leverancier de kans geven het probleem op te lossen ipv. hacks/trucs uit te halen om 'om het probleem heen' te gaan. Het actieplan daaromtrent is al in werking gesteld, dus de leverancier is al gecontacteerd voor een (re)actie.

Stel dat de KMS server uit de lucht is gehaald (of niet is bijgewerkt), zoals ik vermoed, dan moet de leverancier een oplossing bedenken/regelen, desnoods bij zijn leverancier/dealer, tenzij de leveringsvoorwaarden daar speciale voorwaarden over vermelden. Zéker omdat een KMS constructie bij een Home versie van Windows "ongebruikelijk" is en afhankelijk creëert van leveranciers/dealers lijkt het me niet 'eerlijk' om (de gevolgen van) problemen terug te duwen naar de klant.

Tijs.
 
Inderdaad. Ik ga ook van de eerlijkheid van de leverancier uit. Vandaag heb ik een mailtje van de verkoper (tevens de eigenaar van de winkel) uit Italië met aanwijzingen tot de code. Ik heb inderdaad een code in miniformaat gevonden, verscholen tussen de aansluiting aan de achterzijde van de kast. Wat nu. Een metafoor. Heb pijn en naar de tandarts is deze geheel weg.
Thans bij het opstarten van de computer krijg ik geen kader meer te zien waarin de de afloop van de licentie wordt aangekondigd. Zeer frappant.
 
Heb je vandaag nog die gevonden code ingevoerd, want dat vermeldt je posting niet expliciet?
Indien niet: Het zou kunnen dat de KMS server weer in de lucht is gebracht en/of bijgewerkt.

Nu komen die commando's waar ik het eerder over had in beeld om uit te voeren (voor de volledige lijst, zie (bijv.) hier)
Open cmd.exe
Type in en sluit af met de Enter toets:
slmgr.vbs /xpr
dat geeft de expiratiedatum aan van de huidige activering. Ik kan het niet naspelen (mijn W10 Home is een 'normale' licentie en geeft (dus) aan permanente activering), maar daar zou bij jou uit kunnen komen: (max.) 180 dagen vanaf nu, (max.) 7 dagen vanaf nu of (max.) 6 uur vanaf nu. Graag even terugmelden wat er bij jou teruggemeld is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad niet goed aangegeven. De code niet ingetikt omdat het kader daarvoor niet op het scherm verscheen.

Wat gebeurt er bij het opstarten om reactie te geven op de vraag.

Rechts onder in het scherm staat zeer diffuus geschreven : Activeer Windows. Ga naar instellingen om Windows te activeren.

Even uit mijn hoofd. Via zoeken kwam ik uit bij activeren. Een langere tijd rolden allerlei bolletjes langs de bovenzijde van het scherm. Geen resultaat. Ook rechtsboven kwam een zoekkadertje. Windows activeren ingetypt en het oude scherm om de code in te typen verscheen. Na enige karakters gaf het toestel aan onbekende tekens. Vervolgens toch doorzoeken en kwam ik uit in het scherm dat je de code kunt intikken maar ook oplossingen zoeken. Die heb ik ingetikt. Kwam bericht dat Windows geactiveerd is en op sluiten tikken.
Ik besef dat wellicht niet alles door mij correct is weergegeven maar het diffuse beeld is weg. Hopelijk is het opgelost.

De laatste alinea van de vorige topic heb ik nu (maar) niet uitgevoerd. Wellicht nog wel noodzakelijk. Ik lees het graag.

Overigens gaf Windows in de middelste bijlage van topic 23 in rode letters aan wat er fout is. Over leveranciers ed.

Een reactie op topic 36.

Die heb ik uitgevoerd. In een kadertje de volgende tekst.

Windows (R) Core edition.
De computer is permanent geactiveerd.

Is dit het einde? Ik hoop van wel. Zal de uitslag van de verkoper vermelden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een reactie op topic 36.

Die heb ik uitgevoerd. In een kadertje de volgende tekst.

Windows (R) Core edition.
De computer is permanent geactiveerd.

Is dit het einde? Ik hoop van wel. Zal de uitslag van de verkoper vermelden.

dan is het in orde !!
 
Ik ben het met de jean eens dat het er zo goed uitziet.
Evt. kun je, voor gedetailleerde informatie over je activering, nog het volgende doen:

Open cmd.exe
Type in en sluit af met de Enter toets:
slmgr.vbs /dlv

De uitvoer hiervan ben ik (als extra check) wel benieuwd naar. Maak alle vermelde XXXX-id's even zwart, ook al hebben wij daar niets aan (Activerings-id, Toepassings-id, Uitgebreide PID en Installatie-id)
Bijvoorbeeld is interessant "Kanaal van productcode: " en "Beschrijving: " maar ik wil graag (met enkele elementen dus zwart gemaakt) de hele schermafdruk zien, ajb.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval start de pc zonder vreemde teksten op. Uw verzoek gelezen. Ik tracht vanavond het gevraagde toe te zenden.

Ik hoop dat de vraagstelling beantwoord is.
 

Bijlagen

  • info.jpg
    info.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat het probleem was opgelost. Krijg ik wederom de vraag windows activeren. Eerder een geruime tijd durende update van Windows en nu dit. Heb in het bijgevoegde printje probleem oplossen aangetikt en krijg daarna "Dit exemplaar van Windows is geactiveerd. Vreemd???!!!
 

Bijlagen

  • Activering.jpg
    Activering.jpg
    167,8 KB · Weergaven: 71
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan