Steeds verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
Ik heb een LG 70 smartphone.
Steeds als ik mijn telefoon aanzet, moet ik verbinding zoeken. Dat was nooit. Ik had altijd gelijk verbinding.
Hoe kan ik dat herstellen?
 
Niet dat ik een oplossing heb, maar:
a. Je bedoelt dat hij uit de vergrendeling komt (dus niet dat je 'm echt had uitgezet en daarna weer aan) en dat er dan problemen zijn met het zoeken van.... Ja van wat? Wifi? 3g/4g mobiel Internet? Beiden?
b. Mogen we aannemen dat je een normale versie Android erop draait, dus niet een jailbroken, geroote, alternatieve etc. versie?

Overigens raad ik iedereen die problemen heeft tijdens normaal gebruik de smartphone/tablet/pc/laptop eens volledig te herstarten om te zien of dat wat oplevert. Dat raad ik jou dus ook aan te doen met jouw smartphone.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, dat ik onvolledig ben.
Ik zet hem iedere avond uit. Als ik 's morgens hem aanzet, dan moet ik om weer Wi-fi te krijgen hem verbinden met mijn router. Dat was nooit!
Ik heb een normale Android versie.
Als ik hem volledig herstart ben ik dan alle gegevens kwijt?
 
a. Jij houd dus 's avonds lang de aan-uit knop vast en je kiest dan Uitschakelen (andere keuzes zijn Vliegtuigstand, Opnieuw opstarten en Alarmstand)? Of bedoel je uitzetten door kort de aan-uit knop in te drukken (zodat het scherm zwart wordt, maar de smartphone wel aan blijft)?
b. Ik bedoel met volledige herstart de aan-uit knop lang vasthouden en dan kiezen voor Opnieuw opstarten. Je raakt bij Opnieuw opstarten niets kwijt. Ik bedoel dus niet het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen, want dan raak je wel zaken kwijt.

Tijs.
 
Hallo Tijs,
Dat bedoel ik. Ik houd de knop lang ingedrukt, zodat hij volledig uitgaat!
Maar tot voor een paar weken als ik hem de volgende dag weer aanzette, had ik direct wi-fi en nu moet ik eerst verbinden.
Groet,
Martin
 
Ok, dus je krijgt een keuzemenu waar je Uitschakelen kiest?
Indien ja, dan heb ik niet zoveel ideeën, maar kijk naar het volgende: Apps -> Instellingen -> Wifi -> check of het schuifje op groen staat (dus naar de rechterkant) en klik daarna op de drie puntjes rechts bovenaan en kies Geavanceerd.
Klik op Wi-fi-timer en kijk of je een vinkje hebt staan aan de rechterkant bij Begintijd instellen en/of bij Eindtijd instellen. Indien ja, vink ze uit en klik op Gereed.

Meer tips heb ik niet, hopelijk anderen wel als je het probleem er niet mee oplost.

Tijs.
 
Hallo,
Bij Instellingen en Verbindingen gaat u naar Wi-Fi (daar staat de naam van het gebruikte netwerk, wat de uwe zou moeten zijn, onder). U ziet nu de netwerken binnen bereik. Tik bovenaan op Geavanceerd. Dan op Netwerken beheren, waar onder staat: Beheer uw opgeslagen Wi-Fi netwerken. Daar klikt u achtereenvolgens op de netwerken die uw voorkeur hadden (te beginnen met dat van u) en dan moet zich een heel kleine afvink mogelijkheid tonen met "Automatisch opnieuw verbinden." Onderaan staat: annuleer / vergeten. Eén en ander afhankelijk van de Android versie, ik heb 7 Nougat. Plaats alleen het afvinkje wanneer dat er niet staat. Groet. Alfred 2
 
In Android Marshmallow versie 6.0.1 zijn dergelijke zaken er niet. Je kunt Wifi aan- of uitzetten, je kunt een Wifi netwerk "vergeten" en dat is het dan wel zo'n beetje. Geen (apart) beheer van opgeslagen wifi-wachtwoorden, de keuze van automatisch verbinden is blijkbaar standaard en wordt niet eens gevraagd etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie suggesties. Ik zal hem eens naar de fabrieksinstelling terug zetten, want hij heeft het altijd goed gedaan.
Groet,
Martin
 
Inmiddels een nieuwe telefoon gekocht, dus opgelost.
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan