• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitrekenen hoeveel gegevens zijn ingevuld over een jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hig87

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2017
Berichten
47
Hallo mensen,

Ik zou graag per jaar willen weten hoe vaak een bepaald gegevens is ingevuld. Hiervoor heb ik beschikbaar een begin- en einddatum per medewerker. Met een draaitabel kun je dat simpel doen door het begindatum als filter te doen Ik doe de filter dan bijvoorbeeld op 2016. Echter weet ik het dan enkel over degene die dat jaar zijn begonnen. Ik zou het ook willen weten over degene die bijvoorbeeld een jaar eerder zijn begonnen (2015), maar waarvan de einddatum dan of 2016, of later is.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? ik heb zelf werkelijk geen idee of dit wel mogelijk is.

Hierbij ook een voorbeeldbestand. Hiervan zou ik graag willen weten hoe vaak "Gemeente" is ingevuld over 2016.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand medewerkergegevens.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 37
Lijkt mij logischer dat je ergens in jouw tabel opneemt wanneer wat ingevuld is. Begin en eind lijken mij geen relatie te hebben met de vraag. Je kan in de filters van Excel ook multiselect aanzetten dan kan je meerde jaren 'aanvinken'.
 
Dat is geen mogelijkheid denk ik. Wat ik wil maken is voor veel meer gegevens dan in het voorbeeldbestand (enkel gemeente). Dan krijg je of heel veel tabellen, of een rare.

Meerdere jaren aanvinken heeft voor mij helaas geen zin, omdat je dan ook gegevens meeneemt die niet bij dat jaar horen.

Is wat ik vroeg denk je niet mogelijk om in Excel te maken?
 
In afwachting van een betere oplossing kan je deze zolang gebruiken als depannage.:)
 

Bijlagen

  • medewerkergegevens(cobbe).xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Henk heeft als begindatum 2-2-2015 en als einddatum 2-5-2020 en de gemeente is Amsterdam wat wil je dan zichtbaar hebben? Dat Henk ergens in 2016 iets te maken heeft gehad met Amsterdam?

Misschien zoiets. wijzig in H1 het jaar en de draaitabel past zich aan.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand medewerkergegevens.xlsb
    15,9 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Ha VenA, Zou je me misschien uit kunnen leggen hoe je de macro hebt gemaakt? Ik wil 'm namelijk toepassen op een ander document. Thanks alvast!
 
En nog één vraagje. Stel dat de einddatum niet is ingevuld, dan blijft het onwaar, terwijl de begindatum wel in 2016 (ik ga weer even uit van dit jaar) is en er ook een gemeente is ingevuld. Zou de huidige formule aangepast kunnen worden zodat dit ook meegenomen wordt?
 
Test deze dan eens:
Code:
=ALS(EN(OF($C5="";JAAR($C5)>=$K$1);JAAR($B5)<=$K$1);1;"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan