Samsung A5 mobiel wordt niet meer herkent bij de usb van Windows 10 prof

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
613
Hi sinds vanmorgen wordt mijn Samsung A5 mobiel niet meer herkent bij geen enkele usb ingangen van mijn Windows 10 prof pc. Dus ik zie het niet in mijn verkenner voorkomen. Ook niet met Hotswap.
Ik krijg de melding apparaat wordt niet herkent.
Ook niet als ik opnieuw opstart met de mobiel eraan verbonden.
Daarvoor heeft het wel gewerkt.
Graag een oplossing hiervoor.
Alvast hartelijk bedankt.
Groet Lowa
 
Laatst bewerkt:
Beginnen met op de pc de nieuwste versie van KIES te downloaden en die te installeren (zonder de telefoon aan de pc gekoppeld).
link (* klik *)

Tijs.
 
Je kan ook de usbpoort uitlezen met usbdeview, wellicht komt ie dan wel in die lijst voor, en kan je het hiermee proberen te herstellen.
Als er te veel verschillende apparaten op een poort is aangesloten geweest, kan windows dit soort problemen geven.
 
Je kan ook de usbpoort uitlezen met usbdeview, wellicht komt ie dan wel in die lijst voor, en kan je het hiermee proberen te herstellen.
Als er te veel verschillende apparaten op een poort is aangesloten geweest, kan windows dit soort problemen geven.
Okay want ik heb de laatste Kies geinstalleerd maar nog steeds geen verbinding. En dat is ook maar alleen voor Win XP en 7. Ik weet niet of dat ook iets uit maakt.



Ik krijg nog steeds ditzelfde bericht. Ik wordt er moe van. Ik stuur die foto`s wel naar mijn Samsung S5 mini die wordt wel herkend in de verkenner.
Ik wil een screenshot van 63 kb bijdoen maar dat wil ook niet uploaden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doe eens een export van wat usbdeview (zie posting #4) laat zien mét en zonder de A5 aangesloten (dus 2 exports, stop ze in 1 .zip bestand en upload die).
Zonder de A5 aangesloten:
Start Usbdeview
In Usbdeview:
Zorg ervoor dat bij Options ook aanstaat: "Display devices without drivers" en "Add Header Line To CSV/Tab-Delimited File"
Ctrl+A toetscombinatie (van Select All)
Ctrl+S toetscombinatie (van Save selected items)
Kies als bestandssoort "Tab delimited text (*.txt)" en geef het bestand een slimme bestandsnaam, bijv., ZonderA5 en sla het op een slimme plaats op (bijv. je bureaublad)
Sluit Usbdeview.
Sluit de A5 aan.
Start Usbdeview
In Usbdeview:
Zorg ervoor/check dat bij Options ook aanstaat: "Display devices without drivers" en "Add Header Line To CSV/Tab-Delimited File"
Ctrl+A toetscombinatie (van Select All)
Ctrl+S toetscombinatie (van Save selected items)
Kies als bestandssoort "Tab delimited text (*.txt)" en geef het bestand een slimme bestandsnaam, bijv., MetA5 en sla het op een slimme plaats op (bijv. je bureaublad)
Sluit Usbdeview.

Pak ZonderA5.txt en MetA5.txt in in een .zip bestand en upload die bij je volgende posting.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage Met en zonder A5.zip


Aub dit heb ik ervan kunnen maken. Hopen dat je een oplossing voor vindt want de A5 wordt nog steeds niet herkend in de verkenner van windows 10 prof.
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er niet naar uit dat die export-bestanden zijn gemaakt met bestandssoort "Tab delimited text (*.txt)". Dus niet fijn te importeren in Excel etc., terwijl ik er wel in mijn instructie om vroeg.

Ik heb even (voor jouw beeldvorming) er eentje van de juiste bestandssoort gemaakt (TijsTabDelimitedTxt.txt) vanaf mijn pc en die daarna in Excel geïmporteerd.
Zowel het tekst-bestand als het Excel bestand (TijsTabDelimitedExcel.xlsx) in de bijlage (TijsTabDelimited.zip)

Tijs.
 

Bijlagen

  • TijsTabDelimited.zip
    19,9 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Beide exports zijn gelijk. Dat lijkt me niet te kloppen, want de kolom "connected" moet natuurlijk verschillend zijn mét de A5 aangesloten en zónder de A5 aangesloten.

De SM-G800F (met VendorID 04e8 + ProductID 6860) is de Samsung Galaxy S5 Mini, VendorID 04a9 + ProductID 1754 is de Canon MG5300 series USB
Als ik filter op wat vanaf 22 juli 2017 is aangesloten (geweest) dan zie ik het volgende, dus (resp.) een Unknown USB device (welke de A5 moet zijn), een Logitech muis/trackball/toetsenbord, de Canon MG5300 all-in-one printer en de Samsung Galaxy S5 Mini:
Device Name Description Device Type Connected Safe To Unplug Disabled USB Hub Drive Letter Serial Number Created Date Last Plug/Unplug Date VendorID ProductID
Port_#0002.Hub_#0002 Unknown USB Device (Device Descriptor Request Failed) Unknown No No No No 24-7-2017 10:27:48 24-7-2017 10:27:48 0000 0002
Port_#0001.Hub_#0005 Unknown USB Device (Device Descriptor Request Failed) Unknown No No No No 24-7-2017 10:33:19 24-7-2017 10:33:19 0000 0002
Port_#0001.Hub_#0006 Unknown USB Device (Port Reset Failed) Unknown No No No No 24-7-2017 10:48:12 24-7-2017 10:48:12 0000 0001
Port_#0001.Hub_#0005 Unknown USB Device (Port Reset Failed) Unknown No No No No 24-7-2017 17:49:05 24-7-2017 17:49:05 0000 0001
USB Receiver Logitech USB Input Device HID (Human Interface Device) Yes Yes No No 25-7-2017 14:43:51 25-7-2017 14:43:51 046d c52b
USB Receiver USB Input Device HID (Human Interface Device) Yes Yes No No 25-7-2017 14:43:51 25-7-2017 14:43:51 046d c52b
USB Receiver USB Input Device HID (Human Interface Device) Yes Yes No No 25-7-2017 14:43:51 25-7-2017 14:43:51 046d c52b
0000.001d.0007.002.000.000.000.000.000 USB Mass Storage Device Mass Storage No Yes No No T: 22-7-2017 16:28:45 22-7-2017 16:28:45 04a9 1754
Port_#0001.Hub_#0008 SAMSUNG Mobile USB Composite Device Unknown No Yes No No 32044fe52c317181 24-7-2017 18:02:31 24-7-2017 17:53:09 04e8 6860
SAMSUNG Mobile USB Modem Communication No Yes No No COM3 24-7-2017 18:02:31 24-7-2017 17:53:13 04e8 6860
SM-G800F Unknown No Yes No No 24-7-2017 18:02:33 24-7-2017 17:53:13 04e8 6860

Ik ga even nadenken wat we hier mee kunnen/moeten doen, kom ik nog op terug.
Wat ik wel alvast wil weten is
a. Of de A5 'unlocked' was toen je 'm aansloot, dus niet (meer) vergrendeld, dus de te klikken apps in beeld op de telefoon, ...
b. Andere tip die je moet uitvoeren zijn de stappen in posting #1 van deze discussiedraad. Probeer de eerste 2 stappen die de vragensteller geprobeerd heeft én (indien dat niet hielp) het antwoord dat gegeven is (geen idee of dat precies zo werkt op een A5) via de volgende stappen:
We would like to advise you that one of the new features of Marshmallow requires that you manually select that your device be chosen as a media device when connected to a PC. This can be done by using the drop down menu on your device by sliding your finger down from the top of the screen as you would to access the quick access menu. You will see USB options, and here you will select the option as a media device. If you are still unable to recognize the device we would recommend attempting another USB cable.

Alvast een citaat die ons mogelijk gaat helpen, want zie dat de kolom Vendor ID en Product ID (die samen de Hardware ID vormen) bij de A5 niet zijn gevonden (dus dan maar 0000 etc. zijn gemaakt). Ook daar kom ik nog op terug.
Samsung Galaxy S3 - Error "HARDWARE ID MISSING" when plugging phone into computer.

Simple Fix for Windows 7, 64-bit OS:

1. Use Control Panel to Uninstall all previous Samsung USB Drivers.
2. Download Samsung USB Driver from

deze link

3. Reboot computer.
4. Disconnect computer from the Internet. *This is very important!*
5. With the phone disconnected, install Samsung USB Driver v1.4.6.0.
6. Connect the phone to the computer and let Windows install the drivers.
7. Reestablish the Internet connection.

This worked flawlessly for me on the first try.

***The KEY here is to disconnect from the Internet where indicated, thus forcing Windows to install the older, Samsung USB Driver v1.4.6.0.

***Following EVERY Kies update, DISCONNECT the computer from the Internet before plugging in the phone for the first time, or you will have to repeat these steps!

Have a Nice Day!

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De A5 was aan toen ik het aansloot aan de usb kabel. Verder gebeurt er niets op mijn scherm. Ik krijg alleen de melding dat het apparaat dat ik probeer aan te sluiten een storing heeft veroorzaakt.
Ik zal die stappen in posting 1 weer proberen.
 
De kast. Kan het bericht niet corrigeren op mijn mobiel. Zal op mijn pc moeten gaan
 
De kast. Kan het bericht niet corrigeren op mijn mobiel. Zal op mijn pc moeten gaan

Wat ik nu opmerk is dat de A5 ook niet op een laptop reageert als ik de usb aansluit. Heb al 3 verschillende usb kabels geprobeert. De S5 mini herkent het meteen.
Ik denk nu dat het te maken heeft met de grote update van Android de afgelopen maand. Na de update waren alle menus verandert en ook de kleur nu is alles met een witte achtergrond. Dus ik denk dat het nu aan de A5 zelf ligt . Misschien dat er een instelling verandert moet worden maar ik heb overal al gekeken bij verbindingen maar ik zie niets over usb aansluiting, alleen wifi, bluetooth, zichtbaarhed telefoon, gegevens gebruik, vliegtuigstand, NFC en betaling, mobiele hotspot, mobiele netwerken, locatie. En bij meer verbindingsinstellingen:apparaten in de buurt, afdrukken, MirrorLink, downloadbooster en VPN.
Voor de rest geen instellngen meer dus weet ik het niet meer. Ik weet wel zeker dat ik deze A5 eerder op mijn pc heb aangesloten via de usb.
 
Ik krijg dit:
{"actId":"698","downType":"","filePath":"/2015/02/","statPath":"/tech-doc/android/download/SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones.zip","fileName":"198a8abf-c7cf-48bc-80de-70f0b292192b.zip","dispName":"SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones.zip","delYn":""}
 
M.b.t. die driver [ik verwacht er niets van, zie de rest van mijn posting]:
De link stond op de de developer site van Samsung en moet blijkbaar van daaraf geklikt worden (niet rechtststreeks linken, dus). Dus te downloaden via het klikken op download-link op de pagina waar ik het vandaan had: link (v. 1.5.51.0) of een andere rechtstreekse link die wel werkt: link (v. 1.5.65.0)

M.b.t. wat je schreef, dat het aan de A5 zelf zou liggen, dat die storing veroorzaakt en dus niet bereikbaar is indien aan de pc gehangen: Dat lijkt ondersteund door de Description meldingen rondom de A5 in Usbdeview:
Unknown USB Device (Device Descriptor Request Failed)
Unknown USB Device (Device Descriptor Request Failed)
Unknown USB Device (Port Reset Failed)
Unknown USB Device (Port Reset Failed)

Ik ben het dus met je eens, maar daarmee betekent het ook dat ik je niet verder kan helpen. Mogelijk helpt een telefoontje naar Samsung helpdesk je op weg om dit probleem op te lossen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan