• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

als formule uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jowey

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2017
Berichten
98
ik wil de volgende formule graag uitbreiden maar kom er zelf niet uit.

Code:
=ALS(verlof!IR8;"A";standaardrooster!Z6)

zie voorbeeldbestand. Formule staat er pas in vanaf week 28

Nu moet ik een 1 zetten op de juiste datum bij het tabblad verlof.
In het tabblad jaar word dan een A gezet ipv bijbehorende dienst die uit tabblad standaardrooster komt.

Graag wil ik in het tabblad verlof een A kunnen zetten voor afwezig. Dit zou hij dan moeten overnemen in tabblad jaar.
Maar ik wil ook bijvoorbeeld de Z van ziek kunnen zetten in tabblad verlof en ZA van zakelijk afwezig.

Ik krijg dat niet voor elkaar. Graag wat hulp hierbij.

Alvast bedankt.Bekijk bijlage voorbeeldbestand.formule.verlof.xlsx
 
Hallo,

deze misschien?
Code:
=ALS(verlof!LW14="A","A",ALS(verlof!LW14="Z","Z",ALS(verlof!LW14="ZA","ZA",standaardrooster!Y12)))
 
Code:
=ALS(verlof!IR8<>"";verlof!IR8;standaardrooster!Z6)
 
@Mde, jouw formule werkt perfect

@VenA, Jouw formule krijg ik niet aan de praat en snap ik btw ook niet. <> moet daar nog iets tussen want weet niet hoe excel nu moet begrijpen wanneer A, ZA of Z moet zijn.

ander vraagje. Hoe zet ik nu op een slimme manier alle formules in de cellen om, Zeker gezien elke cel naar een andere cel verwijst en
dit met doorvoeren maximaal 4 weken kan.
 
Laatst bewerkt:
ik doe het nu door per 4 weken door te voeren. Beetje omslachtig :(
 
De formule is heel simpel. Als er iets staat in het blad 'verlof' neem dan deze waarde anders neem de waarde uit het blad 'standaardrooster'.
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestandformuleverlof.xlsb
    398,9 KB · Weergaven: 27
Hey VenA.

Ik kende <> niet. Even opgezocht en nu begrijp ik de formule. Thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan