Driver install doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Ik heb sinds kort het probleem dat ik telkens mijn pen tablet weer in en uit de usb moet halen omdat de cursor niet beweegt als ik mijn pen over de tablet beweeg (Wacom Bamboo CTL 470 tablet). Als ik dan weer inplug en even wacht doet hij het weer maar het is onderhand onwerkbaar.

Voor de zekerheid wil ik de nieuwe driver installeren maar wat er dan gebeurt: cursor geeft achter elkaar het 'laden' icoontje (cirkeltje) en taakbeheer geeft bij processen achter elkaar setup.exe aan, alsof hij hem achter elkaar opent, pc loopt helemaal vast en dat was het dan.

Wat nu?
 
a. Je vermeldt niet welke driver je probeert te installeren (geen link er naar toe gepost etc.)
Ik vermoed dat je pentablet_5.3.5-3.exe wilt gaan installeren, die omschreven wordt als "Drivers for Bamboo Create, Capture, Connect, Splash, Bamboo CTL, Bamboo CTH, and One by Wacom" op de drivers pagina van Wacom (bij "Drivers for Previous Generation Products").
b. Je vermeldt niet welke versie Windows het over gaat en of dat de 32-bit of 64-bit versie is. [Toevallig hier minder interessant omdat de driver van a. voor alle Windows versies is, zowel 32-bit als 64-bit.]
c. Installatie van de driver zou ik doen met de tablet losgekoppeld. Ook zou ik de installatie van de driver pas starten als Windows 'schoon' is opgestart, dus zonder anti-virus, zonder autostartende zaken etc.:
Start msconfig.exe
Kies Selectief opstarten en vink uit: Opstartonderdelen laden
In tabblad Services: Vink eerst aan "Alle Microsoft-services verbergen" en klik daarna op "Alles uitschakelen"
Klik op OK en dan op "Opnieuw opstarten"
Start de installatie van die driver opnieuw.
[Om de originele status te herstellen, in msconfig.exe kiezen voor Normaal opstarten. Klik op OK en kies voor "Opnieuw opstarten".]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan