• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd optellen bij een tijd in een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

phaan47

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
7
Hoi,

Het is mogelijk om uren op te tellen bij een tijd die in een andere cel staat door bv:=H3 +9/24
Maar om dit sneller aan te passen kan ik ook een hele kolom selecteren waarbij de cellen in die kolom 9 uur optellen bij de cel rechts van hun?

Zie foto:
exell.jpg
 
Zet in C3: =D3+9/24
zorg voor het kruisje door de cursor in de rechterbenedenhoek te plaatsen
en dubbelklik nu.

Nu geldt die formule voor de hele kolom met gegevens in kolom D
 
Bedankt! Ik ga er vanavond mee aan de slag om te zien of het me lukt.

Gr.
 
Ik heb het voor elkaar kunnen krijgen. Hij vult wel op de lege velden dan een tijd van 09:00 in. Blijkbaar als het veld leeg is gaat hij uit van 00:00 en telt daar dan 9 uur bij op. Ik heb het op kunnen lossen om de lege velden een witte tekst kleur te geven zodat je deze niet ziet. Misschien dat dit anders kan maar het werkt zo wel. Nogmaals bedankt.

Gr.
 
Zo kan je dat oplossen:
Code:
=ALS(isleeg(D3);"";D3+9/24)
 
Invullen van cellen

Misschien is er voor het volgende dan ook een oplossing. Ik zou graag willen dat als ik bijvoorbeeld (zie afbeelding) KLAS zou invullen bij A30 hij automatisch het hele met grijs aangegeven blok (rechts) zou invullen bij waar ik KLAS invul. En als dit ipv KLAS KLAX zou zijn hij het gedeelte van KLAX pakt. Maar misschien ga ik nu te ver :)

NDC Help.jpg
 
Dat zou pas een automatisatie zijn, als dat zo zou werken.

In de naamcel(waar nu A30 staat) kan je een bereik benoemen dat je selectie omvat.
Deze naambereiken kan je dan in je formules gebruiken.
 
Ik ga proberen er achter te komen hoe dat werkt :)
Maar ik heb goede hoop want kan meestal niet rusten voordat ik het weet.

Fijn weekend
 
Ja die helpt zeker. Ik vond daar informatie over Scenariobeheer aanmaken. Hierbij kan ik door bijvoorbeeld het scenario KLAS aan te klikken de benodigde cellen automatisch laten invullen. Daarbij kon ik ook een knop voor scenariobeheer aan snelle toegang boven in het scherm toevoegen zodat ik makkelijk deze scenario's kan kiezen.

Nogmaals bedankt Cobbe
 
Graag gedaan, als je nu nog de vraag als opgelost markeert is iedereen tevreden.

Goed weekend!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan