outlook kan niet ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
931
Sind enkele dagen kan ik geen mail ontvangen op outlook 2013.

Ik krijg de volgende foutmelding Foutnummer: 0x800ccc0e
Zover ik kan zien staan de intelling goed
intstellingen1.jpgintstellingen2.jpg
windows defender.jpg

Iemand enig idee hoe op te lossen
 
Ik zie een mailadres met een domein dat met @ho begint. En dat is geen ziggo? Is dit hotmail?
 
Ok, eerste check is kijken of je via webmail nog wel kunt inloggen met hetzelfde xxxx@home.nl account: link (*klik*)
Werkt dat, dan zijn er 2 dingen die je kunt doen m.b.t. die melding (graag in deze volgorde bekijken/proberen):
a. Nakijken of er firewall software is die de verbinding vanuit Outlook blokkeert. Dus zet tijdelijk alle firewall software uit en kijk of het dan wel lukt. Indien ja, dan in de firewall software Outlook alles toestaan óf 2 poort-regels maken, die resp. poort 587 TCP uitgaand toestaat en poort 993 TCP uitgaand toestaat.
b. Het mailaccount weggooien in Outlook en weer opnieuw aanmaken, met (weer) de juiste instellingen.

Tijs.
 
Inloggen op webmail is geen probleem.

ik heb de firewall en virusscanner uitgezet vervolgens de pc opgestart, helaas.
De bestaande bestaande mailaccount is weggegooid en en opnieuw aangemaakt ook hier helaas.
 
Ik ben een vastgeroeste Outlook gebruiker en zo nu en dan blijft Outlook (2016) op mijn beide machines bij het opstarten lang 'hangen' op 'verwerken' (ik heb trouwens 7 accountjes in Outlook staan; 6 imapjes en 1 popje) en zelfs als Outlook dan opstart, gebeurt het een enkele keer dat er een geel driehoekje door het Outlookincoontje staat.

Er staat dan tevens rechtsonder dat de synchronisatie op dat moment niet is gelukt.
Persoonlijk vermoed ik dat Microsoft zo nu en dan

1. óf op dat moment even een teveel aan gebruikers heeft (overbelast?)
2. óf onderhoud pleegt aan Microsoftexchange.

Feit is namelijk dat het 'probleem' zich meestal na een korte tijd (30 minuten tot 2 uurtjes) oplost, maar in ieder geval altijd uit zichzelf.

Het probleem doet zich gemiddeld 1x per maand of zo voor.

Dat het mogelijk oorzaak 1 of 2 zou kunnen zijn, leid ik tevens af aan het feit dat op een Windows Lumia telefoon hier thuis (OS Win 10 mobile) op dat moment óók geen synchronisatie plaatsvindt.

Voordat iemand nu 'roept' "is er dan wel internetverbinding'" als het probleem zich voordoet? Het antwoord luidt : "Ja", want er kan gewoon gesurft worden tijdens zo'n sporadisch outlookexchangeserverprobleemmomentje.
 
Laatst bewerkt:
Met ziggo is reeds contact gehad en zij geven aan dat alles in orde is.
Ik kan inloggen op webmail en hun gegevens komen overeen met die van mij.
 
Check ook of het data-bestand mogelijk corrupt is geraakt en laat die dan repareren. instructie (*klik*)
Hiervoor moet Outlook volledig zijn afgesloten.

NB: Desnoods die (reparatie-)actie meermalen doen, totdat er bij hernieuwde controle geen corruptie meer gemeld wordt. Laten we zeggen: Maximaal een keer of 6 uitvoeren (dan moeten de ergste problemen toch wel zijn opgelost).
Daarna opnieuw proberen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Graag ook (re)actie op posting #9.

Tijs.
 
Je zegt, voor zover ik kan zien staan de instellingen goed, maar je kunt de instellingen testen. Kennelijk is er toch iets fout, meer kan ik er niet aan toe voegen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan