• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: bij dubbele waarde als resultaat zoeken naar de volgende waarde in een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwinvanlooy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
1
Bekijk bijlage opstellingen.xlsxBekijk bijlage opstellingen.xlsxBeste(n),

ik probeer al even uit te zoeken hoe ik een resultaat die een dubbele waarde is, te laten vervangen door een volgende waarde in een lijst.

het tafeltennisseizoen start binnenkort en wij dienen aan te geven of we beschikbaar zijn of niet op een bepaalde datum. Als iedereen het invult zou in de laatste kolommen een opstelling voor die avond moeten komen.
Ik probeer dmv een Als-functie bij een ja (beschikbaar) de naam te laten verschijnen in de opstelling en bij een nee(niet beschikbaar) te laten zoeken naar de volgende "ja" in de lijst.

Zoals je in de bijlage kan zien geeft hij dubbele waardes weer en ik kan mijn onlogische brein er niet toe krijgen om dit op te lossen.Bekijk bijlage opstellingen.xlsx

vielen dank!

Erwin
 

Bijlagen

  • opstelling.jpg
    opstelling.jpg
    303,2 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
Met deze matrixformule kan je het oplossen
In M2
Code:
=IFERROR(INDEX($F$1:$L$1;;SMALL((IF($F2:$L2="ja";1;99))*(COLUMN($A$1:$G$1));COLUMN()-12));"")

Een matrixformule moet je afsluiten met <Ctrl> + <Shift> + <Enter>
 

Bijlagen

  • opstellingen.xlsb
    15,3 KB · Weergaven: 53
Code:
=Iferror(INDEX($F$1:$L$1,,SMALL(IF($F2:$L2="ja",COLUMN($A$1:$G$1)),COLUMN(A1))),"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan