• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzingsbestand automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

miekiej

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Berichten
6
Hoi,

Ik wil op mijn werk zorgen dat dingen sneller kunnen, als volgt dit probleem:

Er wordt een bestand bijgehouden met de gegevens van diverse winkels.
Hierbij leest het excel bestand dan de gegevens uit een bepaalde kolom.
bijv. ='N:\Cijfers\2017\Winkels\Verkoop\[Verkoop week 24 - 2017.xls]sheett1'!$J$8

Het handigste zou zijn als excel begrijpt dat ik in de kolommen er onder wil:
='N:\Cijfers\2017\Winkels\Verkoop\[Verkoop week 25 - 2017.xls]sheett1'!$J$8
daar onder:
='N:\Cijfers\2017\Winkels\Verkoop\[Verkoop week 26 - 2017.xls]sheett1'!$J$8

enz. alleen het weeknummer hoeft dus te veranderen, hoe kan ik dit gemakkelijker doen dan steeds zelf het cijfertje te veranderen?

Bedankt!
 
De "Week + Nr" variabel maken met verwijzing van de cel links
 
Beste Jean-Paul, bedankt voor de reactie. Maar helaas klinkt dit voor mij nog niet duidelijk. kan je hier een voorbeeld van geven of wat meer in 'jip en janneke' taal uitleggen? :)

Misschien was mijn vraag ook niet compleet zie ik. Het ding is dus dat er elke keer een nieuw bestand moet worden ingelezen. Dus in die map zitten meerdere excel bestanden genoemd per week. Dus hoe zorg ik ervoor dat excel automatisch het bestand pakt van een week verder etc.
 
Laatst bewerkt:
Post eens een voorbeeld bestand dan wordt het misschien voor meerdere leden duidelijker, die ook een oplossing kunnen voorstellen.
 
Dat kan alleen met Vba of met de indirect functie in formule.
In het laatste geval moet het bestand open staan, anders werkt het niet.
Ik neem aan dat dat geen optie is, dus zal het met een macro (Vba) moeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan