Powerpoint voorstelling (PPS) en Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Berichten
256
Hallo,

ik heb een vraag maar weet niet of het uitvoerbaar is maar dat hoor ik graag.

Ik werk op een school en daar draait een PowerPoint voorstelling deze word automatisch gestart en gesloten, ook de computer wordt automatisch opgestart en gesloten. Dit werkt echter prima maar nu komt het.

In deze voorstelling staan ook de verjaardagen van de kinderen die die week jarig zijn deze pas ik elke week handmatig aan.

Dit werkt echter prima maar nu komt het.


Ik heb een excel bestand gekoppeld met PowerPoint waar ik de verjaardagen kan zien echter op het moment dat ik er een PPSX (voorstelling) laat hij alleen diegene zien die op het moment van wegschrijven als een PPSX jarig waren.

Terwijl hij onder een PPTX deze wel automatisch aanpast. Echter ben niet alle dagen aanwezig om dit handmatig te doen

Weet iemand hoe ik dit zo kan aanpassen dat dit lijstje automatische wordt bij gewerkt in een PPSX of weet iemand hoe ik een PPTX bestand automatisch kan starten als een voorstelling

b.v.d.

Naj Kwin

b.v.d
 
Een PPSX Powerpoint bestand is een format dat veel gebruikt wordt als je PPTX bestand klaar is en je die in bijvoorbeeld een kiosk wil draaien. Je kunt dan niet zomaar meer gegevens veranderen, zoals jij dat wel wil.

Wat je zou kunnen doen is een PPSM bestand maken i.p.v. een PPSX en dan een macro schrijven die de gegevens update. Dan moet mogelijk wel de beveiligingsinstelling in Powerpoint worden gewijzigd zodat macro's worden toegestaan.

Succes verder!
 
Ik zit met exact dezelfde probleemstelling... is er iemand die hiervoor een eenvoudige vba-code heeft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan