Namen zoeken en in een kolom naast de naam tekst plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

AbLancker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2017
Berichten
3
Ik heb in een excelworkbook 4 sheets met op elke sheet verschillende namen, maar ook een aantal dezelfde. Alle verschillende personen maken deel uit van een verschillend team en ik wil in een kolom achter elke naam automatisch bij iedereen de naam van het team laten invullen. Hoe kan ik dat het beste doen in VBA?
 
Hierbij het voorbeeldbestand.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldlijst.xlsx
    17,1 KB · Weergaven: 36
En wie zit in welk team? ALs je deze info ook in een werkblad zet, dan kan je volgens mij met VERT.ZOEKEN alles regelen en hoeft er geen VBA aan te pas te komen.
 
Laatst bewerkt:
De uitdaging is dat de werkmap in zijn geheel geëxtraheerd wordt uit een totaal ander programma waar ik geen invloed op de uitkomst heb. Ik kan het dan converteren naar een werkmap in Excel. Met een macro pas ik de werkmap aan als een soortgelijke werkmap als mijn voorbeeldlijst.xlsx. Omdat in het geëxtraheerde bestand ook geen macro's zitten heb ik die in de persoonlijke werkmap geplaatst.

Dan zijn er wisselende mensen per tabblad. Ik wil dan graag in VBA de namenlijst plaatsen met daaraan gekoppeld het team waarin hij/zij zit. Als het dan op een werkblad een specificieke naam vindt dan moet in de kolom Team daarnaast de naam van het achter de naam staande team worden geplaatst. Ook zijn er werkbladen waar een specifieke naam niet voorkomt en dan moet die naam worden overgeslagen. De bedoeling is dan dat achter elke naam in de kolom team de naam van het team komt te staan. En dat dan op alle werkbladen. Daarna kan er een filter op waarna op team te filteren is. Dit is een voorbeeldbestand want het echte bestand gaat om tussen de 100 tot 150 namen per werkblad. Het zijn wel altijd dezelfde 150 namen die op de werkbladen verschijnen dus dat zou op een apart werkblad kunnen worden opgeslagen die dan in de macro of via VBA wordt aangeroepen en vanwaaruit de kolom team in de werkbladen wordt gevuld. Dan is het ook nog zo dat het aantal werkbladen kan variëren. Dat kan van 1 tot 40 werkbladen. Ik heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen.

De teamindeling is als voorbeeld als onderstaand.


Baldar, N - team c
Berg, BR van den - team d
Boelhouwer, DJ - team c
Bril, HG- team d
Brinkman, GJHK- team d
Daalwijk, JPEP - team a
Droppendaal, RJC - team b
Elsinga, JH - team a
Gaarkeuken, NLB - team a
Hamersma, FJM - team b
Hammerstein, G - team a
Holland, J - team c
Hottentot, RM - team d
Jansen, AM - team a
Janssen, M - team c
Kleinstra, HK - team c
Meijer, AG - team a
Schuit, PJ - team c
Speelman, RL - team d
Velden, EPC van der - team a
Westerman, DJ - team b
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan