powerline adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
161
ik wil een router bijplaatsen in een andere kamer dan de modem.
kan ik hiervoor een powerline adapter gebruiken ipv een kabel te trekken vanuit de modem.
en hoe zit het met de snelheid ?
 
Twee powerline adapter kunnen een LAN kabel vervangen. Wil je misschien een access point bijplaatsen? Ik begrijp niet zo goed waarom je een router bij wilt plaatsen. Graag verder uitleggen.
 
de snelheid is zo snel als de zwakste schakel

Een powerline zal nooit de snelheid halen van een vaste kabel.
Een router bijplaatsen voor neem ik aan een betere wifi verbinding

Afhankelijk van welke router je neemt zal het wifi signaal aanwezig ziijn, maar als je dat op voorhand al behoorlijk knijpt door een powerline blijft er weinig snelheid over bij je uiteindelijke apparaat.

Mijn advies: Kies als het kan voor een vaste verbinding.
Voor een mobiele oplossing: kies een goede router met voldoende bereik en stel deze centraal in huis op, (ff uitproberen) maar dan wel met een kabelverbinding.
 
is idd voor een acces point.
dus best een kabel trekken.

thx
 
de snelheid is zo snel als de zwakste schakel

Een powerline zal nooit de snelheid halen van een vaste kabel.
Een router bijplaatsen voor neem ik aan een betere wifi verbinding

Afhankelijk van welke router je neemt zal het wifi signaal aanwezig ziijn, maar als je dat op voorhand al behoorlijk knijpt door een powerline blijft er weinig snelheid over bij je uiteindelijke apparaat.

Mijn advies: Kies als het kan voor een vaste verbinding.
Voor een mobiele oplossing: kies een goede router met voldoende bereik en stel deze centraal in huis op, (ff uitproberen) maar dan wel met een kabelverbinding.
 
Er zijn powerline adapter die maar 85Mbps kunnen en er zijn adapters die 1200MBps aankunnen. Ik heb de laatsen en haal op 40m afstand 77Mbps. Met een LAN kabel haal je minimaal 100Mbps en maximaal 1000Mbps. Mocht je zelf een kabel trekken dan koop kabel wat tot 1000Mbps gecertificeerd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan