• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met voorwaardelijke opmaak en vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2017
Berichten
2
Hallo,

Ik heb iets van internet afgehaald en ben hier wijzigingen aan in het aanbrengen. Ik heb er niet heel veel verstand van.


Als ik een cel handmatig een kleur geef en vervolgens op de knop "kleur kaart" klik, wordt betreffende onderdeel op de kaart die kleur. Dit aan de hand van VBA. Echter als de ik de cel kleur aan de hand van voorwaardelijke opmaak (zie inzet), dan werkt het niet. Hoe kan ik dit oplossen? (ik heb een deel van dit bestand op internet gevonden. Ik heb zelf geen kennis van VBA).

In de bijlage mijn bestandje.

Alvast hartelijk dank.
 

Bijlagen

  • Mapp1.xls
    1 MB · Weergaven: 41
Beste Dirk1986,

Ik heb even gekeken naar jou probleem.

Ik heb dit gedeeltelijk kunnen oplossen. Ik krijg alleen niet de
gehele kaart gekleurd omdat ik ben uitgegaan van de postcode
regio's 10 t/m 99 en jij heb er nog meer gekleurd.

Bekijk bijlage Landkaart kleuren.xlsm

Ik heb de regio's laten aanroepen dmv een formule welke zoekt
in de postcode gebieden. Vervolgens heb ik via voorwaardelijke
opmaak de cellen laten kleuren zoals jij had aangegeven.

Als je hierna op Kleur kaart klikt worden de regio's gewoon netjes
gekleurd in de gebieden waar moet.

Hopelijk zet dit je op het juiste spoor.

Succes

Groet Neuz
 
Beste Neuz,

Dank voor het meedenken. Het is niet zo dat ik meer postcodes hebt, alleen zijn er meerdere locaties met dezelfde postcode. Als voorbeeld: in Friesland heb je postcode 88 en een aantal Waddeneilanden hebben ook postcode 88. Vandaar dat ik meerdere afbeeldingen heb met dezelfde postcode.

Wellicht doe ik iets niet goed, maar het kleuren zoals jij dit hebt gedaan aan de hand van voorwaardelijke opmaakt dat lukt mij ook. Echter als ik dan op Kleur kaart klik gebeurd er niets. Als ik vervolgens de cellen handmatig een kleur geef, dan werkt het wel.

Heb je wellicht enig idee waar dit in kan zitten?

Alvast bedankt.
 
het vraagt een serieus stukje software om de kleur van een cel, die via voorwaardelijke opmaak aangemaakt werd, op te vragen.
Je moet per cel iedere voorwaarde gaan checken enz. Er staan voorbeelden van op internet, maar dat is niet zo eventjes in 123 klaar.
 
Het uitlezen van de achtergrondkleur ging verkeerd in VBA.
Om de VO-opmaak uit te lezen heb je een andere opdracht nodig.
Met deze versie werkt het waarschijnlijk beter.

Is wel afhankelijk van de Excel versie die je gebruikt!
Welke versie gebruik je?
 

Bijlagen

  • Mapp1 ma.xls
    1 MB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan