externe ssd disc win 10 herkend niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Ik heb mijn externe hdd vervangen door een externe ssd, de samsung T3 500 GB. Een backup maken daarop lukt wel maar ik krijg om de paar minuten een melding van windows 10 dat hij niet herkend word en een storing veroorzaakt. Het bestandssysteem is exfat, nooit van gehoord. Had ik hem eerst moeten formateren? Er staan ook drie programmaatjes op voor een eventueel wachtwoord, te weten security enable for android, mac en win. Kan ik deze programmaatjes verwijderen?
 
Lekker vaag weer van Samsung: hier productspecificaties etc., en er staat: Compatible with USB 3.1(Gen.1, 5Gbps), 3.0, 2.0
Daarmee is niet 100% zeker dat ook de stroomvoorziening genoeg is bij een USB 2.0 aansluiting op de pc/laptop. Zou je overigens wel verwachten, o.b.v. dat het een SSD is, geen mechanische HDD, maar de handleiding heeft het, op pagina 12, over 5v en 0,7A, wat (theoretisch dan toch) de capaciteit van een USB 2.0 aansluiting te boven gaat (die 500mA is).

Ik zie geen enkele relatie met de keuze voor ExFat. Het enige wat de handleiding er over zegt is in het geval je de externe harddisk op verschillende types computers zou gebruiken (dus MAC en PC gemixt):
* When using exFAT across multiple operating systems, data writing may become locked and you may only be able to read data. If such problem occurs, you can restore write access by following the instructions below.
– Mac OS: Connect T3 to your Mac again, and perform Eject.
– Windows OS: In the notice window that appears when write access is disabled, click “Scan and fix ” to perform Check Disk (CHKDSK). If you closed the window, you can perform Check Disk by selecting the drive → Right click → Properties → Tools → click Check.

Verder schrijft de handleiding voor dat je altijd Hardware veilig verwijderen moet gebruiken als je de externe hdd wilt afkoppelen, dus niet 'lomp lostrekken'.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt dat de problemen alleen de eerste keer waren. Vandaag doet hij het goed en heb hem nu op een usb-3 poort aangesloten. Hij is nu ook supersnet met backuppen. Allen bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan