• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad is weeknummer naar datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pantar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2017
Berichten
3
Bekijk bijlage Werkbrigade 2017 nieuw.xlsxHallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag
ik ben bezig een planning aan het maken welke zoveel mogelijk zich zelf aanpast

in Cel A48 heb ik het jaar 2017 staan, de naam van me tabblad is (23)
nu heb ik via de volgende formule:
=DEEL(CEL("filename";$B$49);VIND.SPEC("]"; CEL("filename";$B$49))+1;999)
in Cel B49 het week nummer (23) staan

nu wil ik in cel C49 de eerste dag van de week hebben nu heb ik op internet de volgende formule gevonden maar die werk niet als ik me tabblad kopieer naar (24)
=DATUM($A$48;1;1)-WEEKDAG(DATUM($A$48;1;1))-ALS(WEEKDAG(DATUM(A$48;1;1))<6,5;48)+B49*7

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Code:
=DATUM($A$48;1;1)-WEEKDAG(DATUM($A$48;1;1))-ALS(WEEKDAG(DATUM($A$48;1;1))<6;5;-2)+DEEL($B$49;2;2)*1*7
Sorry was te snel!!
 
Laatst bewerkt:
De uitkomst in week 23 is ook niet goed, daar staat 5-6-2016

het probleem ontstaat omdat er haakjes rondom je weeknummer staan in de tabnaam, hierdoor wordt deze in de formule behandeld als negatief getal er wordt op basis van cel B49 dus niet +23*7 gedaan maar -23*7

Daarnaast is je als formule niet logisch met het getal 48. ik gebruik de volgende formule om de eerste weekdag te vinden

Code:
=DATUM(A48;1;1)-WEEKDAG(DATUM(A48;1;1);1)+1+(([COLOR="#FF0000"]-B49[/COLOR]-1)*7)

het rode stukje moet met de huidige opmaak van het weeknummer dus met een min zijn maar als je besluit je weeknummer zonder haakjes te presenteren moet het minnetje weg.
 
Hallo Cobbe ik heb jouw formule gekopieerd en er in gezet en deze werkte wel voor week 24 en 25

Bedankt
 
De uitkomst in week 23 is ook niet goed, daar staat 5-6-2016

Waar staat dat dan met de formule die ik gegeven heb.
Code:
=DATUM($A$48;1;1)-WEEKDAG(DATUM($A$48;1;1))-ALS(WEEKDAG(DATUM($A$48;1;1))<6;5;-2)+DEEL($B$49;2;2)*1*7
 
cobbe ik reageerde op Pantar en had jou reactie niet gezien. De formule van pantar levert een 2016 resultaat op
 
Sorry dus, 2 x verkeerd gereageerd. ! Sans rancune.:)
 
mijn probleem is opgelost bedankt allemaal
ik ga deze afmelden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan