krijg geen mail binnen van contactformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
Hallo,

Op de website van de voetbalclub gebruik ik de plugin Visuele Formulier Bouwer. Als ik een formulier aanmaak en deze op de site plaats en mensen vullen hem in, krijg ik in mijn mailbox netjes de gegevens binnen van wat ze hebben ingevuld.

Nu wil ik deze plugin ook op 2 andere sites gaan gebruiken, en het instellen hiervan gaat ook prima, en hij verzend ook netjes het formulier. Alleen ik krijg geen berichtjes binnen in mijn mailbox zoals dat bij de site van de voetbalclub wel gebeurd, ik kan ze alleen in mijn dashboard zien van wordpress, terwijl alles verder wel hetzelfde staat ingesteld.

Hoe kan ik dit aanpassen zodat de mailtjes van de andere sites ook gewoon in mijn mailbox binnenkomen?

ik maak gebruik van Wordpress, versie 4.8

alvast bedankt voor jullie hulp
 
Ik neem aan dat de andere websites ook andere e-mailadressen gebruiken? OF gaat alles naar jouw eigen privé emailadres?
M.a.w.......heb je wel aangegeven in die plugin dat de mail naar jouw adres moet?

Ikzelf gebruik Formidable, een contactformulier plug-in waarin je alles kan instellen.

en heb je een link naar al die websites en formulier?
 
Bij de voetbalclub zijn verschillende formulieren die ook naar verschillende mailadressen gaan. Bij het andere formulier komen 2 emailadressen in te staan waar het heengaat.

dit is het contactformulier van de voetbalclub. (bij alle formulieren die ik hier aanmaak, komen in de mailbox binnen).

hier het contactformulier die niks naar de mailbox verzend, alleen online zichtbaar in dashboard.
 
Laatst bewerkt:
staat deze pagina nog in concept? Zou het daar aan kunnen liggen?

Heb je e-mailadressen aangemaakt die doorlinken naar privé adressen in de DirectAdmin?
Dus zeg maar.....voorzitter@xxxx.nl -> jouw of een ander zijn e-mailadres.

Ik zal deze plugin ook eens testen op een van mijn websites.
Eens kijken hoe deze werkt, want als ik dat niet weet, kan ik je eigenlijk niet helpen ;)

Overigens gebruik je bij de voetbalclub de plugin contact form 7 zie ik.
<link rel='stylesheet' id='contact-form-7-css' href='http://fcleo.com/wp-content/plugins/contact-form-7/includes/css/styles.css?ver=4.8' type='text/css' media='all' />
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de pagina gepubliceerd, dus deze staat niet in concept.

Er zijn geen mailadressen doorgelinkt.

bij gegevens in VFB het volgende ingevuld op de site waar het niet werkt:
* onderwerp van de mail
* jouw naam of bedrijf
* antwoord aan email (mijn emailadres hier ingevuld, heb hier ook al een ander adres geprobeerd)
* emails aan (hier heb ik mijn emailadres + een ander emailadres ingevuld van de persoon die de mailtjes ook moet ontvangen)


Ik zie inderdaad dat contactform nog geactiveerd is, maar deze wordt niet gebruikt op de site van de voetbalclub. De link van het contactformulier van de voetbalclub is gemaakt met Visuele Formulier Bouwer net zoals de andere formulieren op de site.

** UPDATE **

ik heb een nieuw emailadres aangemaakt met de naam info@naamvdkroeg.com bij de controlpanel van de webhosting en die ingevuld bij 'Antwoord aan email' in VFB en nu werkt het wel, en krijg ik het mailtje wel binnen. Dus denk dat het probleem opgelost is.
 
Laatst bewerkt:
Ah, ja het kan zijn dat het formulier automatisch naar het email adres verstuurd wat bij je WP installatie wordt gebruikt.
Bij Formidable is dat namelijk ook zo.
En als je dan andere e-mails erbij zet, dan moet het goed komen.
Althans, bij Formidabe kan dat.

Had deze plugin nog niet getest, geen tijd voor gehad.

ps. gaat info@naamkroeg.nl wel naar je eigen email? Want dat moet je wel aangeven in de DirectAdmin bij Create new E-Mail Forwarder. Want info bestaat namelijk niet automatisch (hier iig niet), die heb ik aan moeten maken in de DA.
 
Laatst bewerkt:
Bij de wordpress installatie heb ik mijn eigen emailadres gebruikt.

De info@naamkroeg.com heb ik net aangemaakt in de DA. Deze mail gebruik ik verder niet op desite zelf. Dit mailadres heb ik bij VFB ingevuld bij 'antwoord aan email' en bij 'emails aan' heb ik mijn eigen emailadres ingevuld, en nu komen de mailtjes ook binnen.

Met forwarden bedoel je dat de eventuele mailtjes die naar info@naamkroeg.com dan in mijn eigen mailbox komen?
 
Ja.

Bij de hengelsportvereniging heb ik diverse aangemaakt in de DA bij forwarders.
Als voorbeeld voorzitter@hsv....nl
in de DA kan ik dan dit e-mailadres door laten linken naar de voorzitter zijn eigen e-mail.
De witviscommissie@hsv.....nl gaat naar 3 verschillende e-mails.

Dit is makkelijk omdat men dan niets hoeft in te stellen in hun account.
Enige nadeel is dat wanneer hij dan de mail beantwoord, deze wordt verstuurd onder zijn eigen e-mailadres en niet onder die van de voorzitter.

Ik had het niet zo gewild, maar men heeft totaal geen computerkennis en de wil om het anders te in te stellen. Helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan