• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1e werkblad als database gebruiken op telkens 1 werkblad toe te voegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schoja

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2017
Berichten
8
Hallo,

Ik zoek een manier om de gegevens die ik in het eerste tabblad zet, in te vullen in het volgende tabblad, waar overigens al een sjabloon in aanwezig is.
Ik moet slechts een aantal gegevens in die sjabloon ingevuld krijgen.
bvb een erkeninngsnr, naam en het aantal. Dat zijn mijn enige variabele. Die gegevens vul ik in in het eerste tabblad.
Ik zou nu telkens ik een rij toevoeg of wijzig automatisch een tabblad met bestaande sjabloon willen toevoegen waarin dan die 3 variabele in aangepast zijn tov het vorig tabblad.

Bestaat zoiets?

Alvast bedankt.
 
Neen bestaat niet, dat zul je moeten (laten)maken.:)
 
Heb je zoiets in gedachten?
 

Bijlagen

  • Dataform.xlsb
    46,8 KB · Weergaven: 68
Alleen moet ik nu nog begrijpen hoe je er toe komt om het in de toekomst zelf te maken.
Gebruik Alt+F11, daar kan je het formulier en de code vinden.
Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.
 
Gebruik Alt+F11, daar kan je het formulier en de code vinden.
Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Bedankt, maar dit wordt een te moeilijke bevalling vrees ik. Mijn kennis is te beperkt.
Ik had nu de code gekopieerd, maar bvb in 'Start' heb jij rechts 3 objecten waaronder algemeen, commandbutton1 en Worksheet met resp procedures declaraties, click en selection change. Bij mij staan er maar 2 objecten nl algemeen en Worksheet, met resp procedures commandbutton1_click en selectionchange.

Hierdoor heb ik in mijn tabblad Start zo geen commandbutton en kan ik geen formulier oproepen.

Alle begrip als je je tijd hier niet wil insteken, hoor.

Nogmaals bedankt,
Jan
 
Post eens een vbtje van je bestandje (met wat Jan en Katrien gegevens erin), dan maak ik wel een voorzetje.
 
Vraagje?
De namen van de instellingen zijn dat vaste namen (zeg maar een lijst)?
Dan is het makkelijker om een combobox te gebruiken, hoef je niet zoveel te tokkelen en je kan dan ook automatisch het erkenningsnummer eraan toevoegen.
 
Vraagje?
De namen van de instellingen zijn dat vaste namen (zeg maar een lijst)?
Dan is het makkelijker om een combobox te gebruiken, hoef je niet zoveel te tokkelen en je kan dan ook automatisch het erkenningsnummer eraan toevoegen.

Ja, maar wel 160 of zo. Klinkt inderdaad interessanter.
 
Dat is geen probleem, zijn het aantal bedden toevallig ook een vast gegeven?
 
Dat is geen probleem, zijn het aantal bedden toevallig ook een vast gegeven?

Wel, dat ligt moeilijker, bij sommige instellingen is dat jaren gelijk, bij anderen zal dat al eens wijzigen. Maar het is beter dat dit manueel in te geven is.
 
Ok, dan weet ik genoeg.
Ik knutsel wel iets in elkaar.
 
Test deze eens.
(éénmalig het tabblad lijst invullen)
Als er vragen zijn hoor ik het wel.
 

Bijlagen

  • Sjabloon financiering EPD 2017.xlsb
    50,9 KB · Weergaven: 56
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan