• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

thespinner

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2014
Berichten
47
Hoe kan ik formules combineren?

vb;
Code:
=SOM(ALS(EN(MAAND(Plan1!$BJ$6)=MAAND($B$1);Plan1!AL7="a");8*B4%;0))
Code:
=SOM(ALS(EN(MAAND(Plan1!$BJ$6)=MAAND($B$1);Plan1!AL7="v");8*B4%;0))
Code:
=SOM(ALS(EN(MAAND(Plan1!$BJ$6)=MAAND($B$1);Plan1!AL7="z");8*B4%;0))

gaat er dus om dat er in AL7 verschillende letters kunnen staan. Bij alleen de a,v,of z wordt de som gemaakt.

Ik heb het op dit moment in 3 cellen staan, maar lijkt me overkill.
Ik hoor graag de oplossing.

Alvast bedankt.
 
misschien zo
PHP:
=SOM(ALS(EN(MAAND(Plan1!$BJ$6)=MAAND($B$1);OF(Plan1!AL7="a";Plan1!AL7="v";Plan1!AL7="z"));8*B4%;0))
 
Lukt deze?
Code:
=SOM(ALS(EN(MAAND(Plan1!$BJ$6)=MAAND($B$1);OF(Plan1!AL7="v";Plan1!AL7="a";Plan1!AL7="z"));8*B4%;0))
 
Allebei kort achter elkaar hetzelfde en werkende antwoord! Dank.

Zo heb ik 5 verschillende cellen; j7,al7,bn7,cp7,ds7 te controleren op aanwezigheid van a,z,v.
Als ik nu deze formules zou willen uitvoeren in 1 cel, is dat mogelijk inclusief de uitkomst bij elkaar optellen?
 
Als je de 5 cellen onder of naast elkaar weet te krijgen in een matrix dan werkt iets als dit:
Code:
=SOMPRODUCT((MAAND(Plan1!$BJ$6)=MAAND($B$1))*(NIET(ISNB(VERGELIJKEN(FF7:FJ7;{"a";"v";"z"};0))))*(8*B4%))
 
Laatst bewerkt:
Omdat ook het laatste gedeelte van de formule veranderd zag ik zo de uitkomst niet. De cellen lagen ook niet in de buurt van elkaar ,dus ook dat lukte mij niet.
Ik heb nu maar een apart gedeelte van mijn werkblad de formules los gezet en het zo opgelost.
Dit werkt voor mijn doeleinde, of het de netste methode is, laat ik maar in het midden. :confused:

Iig bedankt voor de oplossing en meedenken! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan