foto's koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
OctaFish,
hopelijk gaat het beter met de voet :) Ik heb ondertussen een halve oplossing gevonden. Zoals in mijn voorbeeld. Ik kan 4 foto's inbrengen op mijn hoofdformulier maar ik kan dat alleen rechtstreeks in de tabel en moet daar het hele path van de foto in kopieren. Is er een snelle truc om het rechtstreeks in het formulier te doen? Zodat ik naar de plaats kan gaan waar de foto's staan en ze daar gewoon kan aanklikken? Ik ga nadien die foto's in een aparte tabel afsplitsen, maar nu is het makkelijker om ze bij het juiste grafnummer te krijgen als alles in dezelfde tabel staat.
Groeten
Els
 
Het was niet mijn voet, maar mijn schouder, maar dank voor het navragen :). En jammer genoeg voor mij is het wel stuk; afgesscheurde pees. Maar daar is wel mee te leven verder.
Foto's opslaan doe ik bij voorkeur alleen op basis van de bestandsnaam; zeker als het pad vast ligt, bijvoorbeeld een fotomap in de map waar de db in staat. Dan kun je bij het tonen op het formulier altijd het pad genereren. En dat scheelt een hoop werk. Mijn voorbeeldje kun je perfect gebruiken op de door jou gewenste manier; je bladert naar een foto en klikt hem aan. De rest gebeurt 'vanzelf'.
 
Octafish,
je gaat in stappen moeten uitleggen wat ik juist moet doen want in dat voorbeeld staan zoveel zaken dat ik niet weet wat ik juist moet doen.
Dank
Els
 
Ik ben mijn systeem aan het inbouwen in het jouwe; daarvoor heb ik wel een nieuw formulier gemaakt op basis van <Grafgegevens>. Maar je hebt gelijk als je zet dat er veel zaken in geregeld moeten worden; dat klopt namelijk. Je moet code hebben om een foto op te zoeken, en code die vervolgens de afbeelding kan laten zien op het formulier. Vanwege mijn nieuwe situatie (de pees) moet ik mijn schouder wat meer ontzien, en daarom heb ik wat meer tijd nodig voor dit soort zaken. Maar ik ben al een eind opgeschoten, dus ik hoop eind van de week een versie te laten zien waarin het werkt.
 
ok want handmatig dat allemaal in die tabel inbrengen is veel werk. Ik ben daarmee al gestart maar het gaat super traag.
Al vast bedankt.
Els
 
Hey OctaFish, hopelijk gaat het al wat beter met de schouder. Heb je nog eens aan mijn probleem gedacht? Dank Els Of moet ik het onderwerp afsluiten?
 
De schouder is een langlopend verhaal vrees ik.... Maar daar krijg ik nu fysio voor en de afgescheurde pees is geëlektrocuteerd. Of iets van dien aard :). Ik doe mondjesmaat nog wel wat achter de computer thuis, dus ik kan wel weer verder met jouw db. Zou zonde zijn van de reeds gedane handelingen, toch? :).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan