Words traag....zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
507
Hallo helpers, een vriend draait nog steeds met zn laptop windows 7 ,( ouder persoon ), hij moet nu door een tegaan volgen cursus met Words aan de slag , zit in office pakket.
Nu wil het geval dat het VRESELIJK lang duurt alvorens words is opgestart.
Kan iemand daar voor mij /hem een oplossing bieden.? Cq wat is oorzaak.?
Overgaan naar windows 10 is voor hem geen optie.

Alvast een dank voor het lezen cq reageren vind ik op zn plaats...BEDANKT.
 
a. Je bedoelt Microsoft Word (niet Words)
b. Eerste wat ik zou doen is Word afsluiten, en dan opnieuw opstarten met de Ctrl-toets erbij vastgehouden. Er wordt gevraagd of je wilt dat Word in Veilige modus moet worden opgestart (je mag de Ctrl-toets dan loslaten natuurlijk) en bevestig dat je inderdaad wilt dat het in Veilige modus wordt opgestart. Gaat dat wél snel, dan is óf een zelfstartend macro-bestand, of een vernaggeld Normal.dotm of een slechtwerkende invoegtoepassing de schuldige.
Alternatief kun je kijken of [Windows-toets]+R toetscombinatie -> winword /safe ook oplevert dat Word in Veilige modus wordt gestart (ipv. de Ctrl-methode). Je kunt het zien aan de titelbalk van Word, als daar "Microsoft Word (Veilige modus)" staat dan heb je dat inderdaad bereikt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo helpers, een vriend draait nog steeds met zn laptop windows 7
Wat voor een laptop / merk / type / hardwarespecificaties?

Eventueel te bekijken middels het tooltje Speccy : Klik

Daarnaast : het kan helemaal geen kwaad Mbam eens naar die machine te laten kijken (doe de uitgebreide systeemscan) Klik
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan