Windows 7 upgraden naar Windows 10 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
149
Besturingssysteem
windows 10 pro
Ik heb getracht Windows 10 te installeren over mijn Windows 7 versie.

Het downloaden en installatie proces loopt goed. Echter op de valreep geeft MS aan er is een fout op de PC. Gaat vanzelf 2x een herstel doen zonder resultaat.

Dan gaat het vanzelf de upgrade terugdraaien naar Win.7. Die werkt dan weer als voorheen.

Schiet dus niet op.

Welke fout er bij de PC aanwezig is zie ik niet.

kunnen beveiliging progr. dit veroorzaken of wellicht restante daarvan?


Loek
 
Ik zou eerst je systeem laten scannen op evt. incompatibiliteiten.
Ga naar https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/Windows10 en kies voor Update nu.
Er wordt dan (eerst) gecheckt of je systeem wel voldoet en komen aanbevelingen m.b.t. wat er veranderd (of gedeïnstalleerd) moet worden. Volg die instructies op.
Daarna weer naar die webpagina gaan en nog een keer proberen, net zolang totdat alle problemen weg zijn en (hopelijk) de installatie ook lukt.

PS: Het is altijd een goed idee om je anti-virus software te deïnstalleren voordat je gaat upgraden. Natuurlijk moet je wel zeker zijn dat je na afloop van de upgrade het weer kunt installeren (dus bijv. de installatie-sleutel nog ergens hebt etc.) én checken dat de anti-virus wel compatible is met Windows 10.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Lukt dat niet :

als je het geen probleem vindt om je eigen programma's opnieuw te installeren?

Dan zou een schone Windows installatie verreweg de voorkeur hebben (dus niet over 7 heen).

Maak eerst van je huidige (goed werkende ?) windows 7 installatie een systeemkopie / mirror (configuratiescherm, backup maken en dan links boven kiezen voor de systeemkopie) zodat als er iets mis gaat, je terug kunt naar je huidige goed werkende Windows.
 
Lukt dat niet :

als je het geen probleem vindt om je eigen programma's opnieuw te installeren?




Wanneer ik bij configuratie kijk Systeem dan zie ik daar opeens dat ik Win 7 moet activeren en daar ca 30 dagen de tijd voor heb. Dat zou betekenen dat ik een nieuwe licentie moet kopen. Echter Win draait al ca 4 jaar zonder probleem. Dit is ontstaan na de poging om Win. 10 te installeren/upgraden via de mogelijkheid die MS zelf aanbied.

Wat betreft de schone installatie: bij config.systeem kopie maken lukt echter niet.

Maak eerst van je huidige (goed werkende ?) windows 7 installatie een systeemkopie / mirror (configuratiescherm, backup maken en dan links boven kiezen voor de systeemkopie) zodat als er iets mis gaat, je terug kunt naar je huidige goed werkende Windows.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Quoten is leuk en vaak erg handig, maar nu staat vraag / antwoord en nieuwe vraag / vragen door elkaar heen. Svp in een volgend geval gewoon een regeltje kopiëren ipv alles door elkaar quoten.

Wat die leverancier zegt klopt, maar ik raad het je ten zeerste af, zeker hetgeen je in bericht 1 is overkomen. Niet doen dus.

Nee, je hoeft geen nieuwe Win 7 licentie kopen, je hoeft Win 7 alleen maar te activeren.

Waarom lukt het maken van een systeemkopie niet en waarom moet ik je dit vragen zonder dat je ZELF even meldt WAT er dan niet lukt?
 
Ik heb nog 25 dagen om Win 7 te activeren lees ik bij Config. Systeem. Maar er staat ook dat ik de productcode moet wijzigen. Mijn mijn oorspronkelijke Id code staat ingevuld.

Kan ik ergens de sleutel/productcode terugvinden die ik indertijd heb ingevuld? Doosje is zoekgeraakt. Staat die op de PC?
 
Ja, op het stickertje (hoop ik voor je, als degene die Windows heeft geïnstalleerd tenminste zo slim is geweest om die sticker van het doosje af te halen en ergens op de machine te plakken)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb besloten een schone installatie te doen voor Windows 10 pro. Mijn bestanden heb ik opgeslagen via One drive en Dropbox.

Dus ik stop maar met de andere poging.

Dank voor het advies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan