WiFitenne op de camping

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aristonos

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Berichten
64
Er is onlangs een wifitenne netwerk (tegen betaling kun je inloggen met code) op de camping aangelegd.En ik heb nog een iets verouderde PC staan.Met een netwerk kaart voor UTP kabel..Nu dacht ik..kan ik in die PC een USB wifi adapter doen en kan ik dan inloggen op dat wifi netwerk dat draait op een zo geheten IEEE 802.11 b/g/n ?
Tweede vraag..Denkt u dat ik een goede streaming kan krijgen als ik via de fox sport go inlog om een wedstrijd te kijken.
Videokaart in de PC is 256MB.

Gegevens van een USB wifi adapter

WLAN-Adapter



Driver
Windows 8/7/Vista/XP;



WLAN
Snelheid
11 Mbit/s (IEEE802.11b 2,4 GHz), 54 Mbit/s (IEEE802.11g 2,4 GHz), 150 Mbit/s (IEEE802.11n 2,4 GHz), 300 Mbit/s (IEEE802.11n 5 GHz), 433 Mbit/s (IEEE802.11ac 5 GHz)



Codering
64bit WEP, 128bit WEP, WPA, WPA2, AES
 
Vraag 1 : Ja, vraag 2: nee (denk ik) met dien verstande dat dat per netwerk kan verschillen. Mijn ervaring met dergelijke campingnetwerkjes is dat het weliswaar werkt, maar regelmatig zo traag is als dikke........
Dan kun je een live voetbalwedstrijd bekijken wel vergeten.
 
Ik heb er een laptop voor gekocht met I3 processor.Dat moet voldoende zijn voor streaming.Maar inderdaad een live wedstrijd lukt niet.
Die loopt steeds vast in de buffer.Zo,n openbaar wifi netwerk,weliswaar tegen betaling is niet voldoende.Thuis zou het wel lukken omdat je dan als enige op internet zit.
Ik heb intussen Digitenne aangeschaft.Dus TV via de antenne.Want via de kabel lukt niet om Fox Sport te krijgen.Immers mijn smartcard van Ziggo werkt niet op een ander adres.Dus ik heb nu mobiel Fox Sport.Die kan ik gebruiken op de camping en thuis ook.Dus Fox Sport via Ziggo gaat er uit.Scheelt ook even Ziggo € 17,95 en via KPN € 7,50.Samen met het basis pakket betaal ik nu bij KPN € 23,00.Maar dan heb ik het wel waar ik het wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan