• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken (meerdere resultaten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debianfox

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Bekijk bijlage planning-tool.xlsx

Hallo allemaal,

Ik werk in een bedrijf die herstellingen en depannages moet inplannen voor bepaalde type machines.

Ik werk momenteel aan een spreadsheet om een optimale planning van deze werkzaamheden te kunnen maken.

In het tabblad "gegevensinvoer" kunnen er dus volgens datum werkzaamheden per werknemer ingepland worden.

Deze werkzaamheden worden dan conform de input automatisch ingevuld in de eerste twee tabbladeren.

Ik heb echter een probleem in mijn tabblad "dagindeling" wanneer er twee werkzaamheden op hetzelfde tijdstip staan gepland. Hij toont dan nl. enkel de eerste van de twee. Het kunnen er sowieso meerdere zijn naargelang de file nog uitgebreider wordt.

Bij gegevensinvoer staat er:

DATUM & TIJD WIE TAAK
24-7-2017 8:00 Bert Depannage AM
24-7-2017 8:00 Bart Klaarzetten Verkoop X

Maar wanneer je in het tabblad dagindeling maandag 8u bekijkt, toont hij enkel "Depannage AM" .. Welke aanpassing moet ik doorvoeren zodat hij alles van geplande taken weergeeft?

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt !

1 Maak voor elke werknemer een rij voor elk uur op het tabblad Dagindeling, of
2 Maak voor elke werknemer een apart tabblad Dagindeling, of
3 Richt het tabblad Gegevensinvoer zo in, dat een apart tabblad Dagindeling niet nodig is.

Met een draaitabel kan je ook overzichten maken.
Omdat je in een draaitabel de data niet kunt groeperen per week heb ik een extra kolom ingevoegd.

Bijlagen

1 Maak voor elke werknemer een rij voor elk uur op het tabblad Dagindeling, of
2 Maak voor elke werknemer een apart tabblad Dagindeling, of
3 Richt het tabblad Gegevensinvoer zo in, dat een apart tabblad Dagindeling niet nodig is.

Het tabblad dagindeling is eigenlijk het belangrijkste. Het tabblad werknemer is zelfs een beetje facultatief.
Zou het niet met een array kunnen opgelost worden?

Helpt zoiets u verder?
(klik maar eens op 24/07 in de kalender)

Bijlagen

Met matrixformules kan je ook een eind komen.
Ik ben er vanuit gegaan dat maar maximaal 5 taken op dezelfde tijdstip plaats kunnen vinden.
Vandaar dat de tijden 5x herhaald zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met matrixformules kan je ook een eind komen.
Ik ben er vanuit gegaan dat maar maximaal 5 taken op dezelfde tijdstip plaats kunnen vinden.
Vandaar dat de tijden 5x herhaald zijn.

Dat ziet er héél goed uit mart37. Geweldig bedankt in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan