kan geen mail printen vanuit Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ri@

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2000
Berichten
110
Sinds een paar dagen lukt het mijn man niet om zijn mail uit te printen. Wij beiden hebben onze eigen desktop-pc met Windows 10 en Thunderbird. Ik kan wel e-mail printen, maar hij niet. We kunnen niet ontdekken welke instellingen bij hem anders zijn dan bij mij. Wie kan ons helpen?
 
a. Welke (fout-)melding ontstaat bij het afdrukken vanuit Thunderbird?
b. Kijk na welke instellingen er staan (doe desnoods een schermafdruk erbij) bij het afdrukken vanuit Thunderbird? Gebruik niet een knop maar de Ctrl+P toetscombinatie.
c. Werkt afdrukken naar dezelfde printer wel vanuit (bijv.) Kladblok of andere programma's?

Tijs.
 
Ik krijg geen foutmelding. De printer werkt meteen, maar gooit alleen lege vellen uit. Bij afdrukvoorbeeld zie je alleen lege pagina's, 53 stuks. Een ander mailtje met weinig tekst laat bij afdrukvoorbeeld zelfs 129 pagina's zien. Wij maken middels een thuisnetwerk gebruik van dezelfde printer. Vanaf mijn pc drukt het zelfde mailtje wel normaal af. Mijn man kan wel de bijlagen uitprinten en ook vanaf de browsers en nadere programma's kan hij gewoon printen. Alleen vanuit Thunderbird lukt het niet.
 

Bijlagen

  • schermafdruk printen.jpg
    schermafdruk printen.jpg
    72,5 KB · Weergaven: 78
@manamana: Heeft dat ook invloed op Thunderbird, want daar gaat het hier over, niet over Firefox?

@Ri@: Kijk eens wat er gebeurt als Thunderbird in Veilige modus wordt gestart: instructie en print dan een mail uit.

Verder zou je kunnen kijken wat de huidige instellingen zijn in control printers (rechtsklik op de netwerkprinter en kies "Eigenschappen van printer"). Schrijf die op, gaat dan vooral over tabblad Geavanceerd (en daar, bijv., de knop Standaardinstellingen), tabblad Apparaat-opties en tabblad Poorten.
Voeg daarna dezelfde printer toe (via handmatige instellingen), zonder die als standaardprinter in te stellen (maar wel met dezelfde instellingen die je zojuist van de standaardprinter genoteerd/gefotografeerd had).
Kies díe nieuwe printer in Thunderbird in het Ctrl+P dialoogvenster en kijk of dit wel goed print. Indien ja, dan dezelfde nieuwe printer uitproberen vanuit andere programma's en als het ook daar goed werkt de originele standaardprinter verwijderen en de nieuwe printer als standaardprinter instellen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Vanuit Firefox kan er gewoon geprint worden. Ook hebben we Thunderbird in de veilige modus gestart, zonder resultaat. Wat ik al zei, we maken beiden gebruik van dezelfde printer en ook daar zijn de instellingen gelijk. Vanuit Outlook kan hij wel printen.
De uitleg van @dnties is me te ingewikkeld. Ik ga proberen of een goede kennis ons kan helpen. Mijn man laat nu zijn mail via outlook binnenkomen en dat geeft geen problemen.
 
Ik vond een posting op Google die precies lijkt aan te geven wat hier aan de hand is. Ik heb die even vertaald naar het Nederlands/de Nederlandse versie van Thunderbird:
Mozilla Thunderbird toont leeg afdrukvoorbeeld en 1 manier om dat op te lossen

Als u Mozilla Thunderbird gebruikt en u krijgt blanko afdrukvoorbeelden voor e-mails en (dus) ook blanko afdrukken van (soms) meerdere pagina's afgedrukt met niets erop, dan hier hoe ik dat opgelost heb op een computer via de Thunderbird Configuratie-editor:
Gebruik Alt+x toetscombinatie -> kies Opties -> klik tabblad Geavanceerd -> klik knop Configuratie-editor...
Klik op "Ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik!"
In het zoekvak intypen: print.print_
Kijk welke dan gevonden/getoonde waarden niet de status "standaard" hebben, rechtsklik op die (afwijkende) waarden en kies voor Herinitialiseren

Oftewel dat in Thunderbird (hoe/waarom kunnen we hier op het forum niet traceren) instellingen rondom printen zijn veranderd van de standaardwaarden en hoe die dan terug te veranderen naar de standaardwaarden.

Bron van de instructie: Deze link
(Enige) uitleg over de Configuratie-editor: hier

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor jullie suggesties. Wij durven hier echter niet zelf mee aan de gang. Wel fijn dat we nu wat handgrepen hebben, zodat onze hulp er mee aan de slag kan.
 
Ik verwacht veel van mijn laatste tip [gegeven dat er verder helemaal geen printproblemen zijn in andere programma's, dat Afdrukvoorbeeld in Thunderbird precies laat zien wat er afgedrukt gaat worden etc.], dus laat de hulp daar mee beginnen.

We horen te zijner tijd graag terug of het probleem uiteindelijk is opgelost en hoe dan.

Tijs.
 
We zijn er uit. Onze hulp heeft het probleem opgelost. Bij instellingen/ apparaten/printers en scanners stonden meerdere printers, en het was niet duidelijk wat de standaardprinter was. Hij heeft ze verwijderd en opnieuw de HP-printer geselecteerd als standaardprinter. En nu werkt het weer zoals het hoort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan