Document wordt slechts gedeeltelijk afgedrukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaboutermans

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Berichten
132
Bij het printen van een excel document wordt een gedeelte van de pagina niet afgedrukt. Per poging verschild het resultaat, de ene keer worden van de laatste 10 kolommen enkel de ingekleurde cellen afgedrukt, de andere keer worden de laatste 10 kolommen wel afgedrukt maar ontbreken de horizontale lijnen bij die kolommen. Bij de overige kolommen gaat het wel goed. In het afdruk voorbeeld wordt alles wel volledig weergegeven. Ik heb het document ook al omgezet naar een PDF-document, waarbij het gehele document vervolgens goed wordt overgezet maar bij het afdrukken mis ik weer een deel van de kolommen. Wanneer ik print op een kleinere pagina wordt alles wel volledig afgedrukt.

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Het betreft een document op A0 formaat.
De printer is een HP DesignJet T520 36-inch
Het besturingssysteem is Windows 10
 
a. Het hangt er (o.a.) vanaf of je portrait ('staand') of landscape ('liggend') print.
Zie dit overzicht van A0, A1, A2 etcetera: A0 = 841 mm x 1189 mm
Vlgs. deze aangave is de printbreedte van je printer: 914 mm

Je begrijpt nu waarschijnlijk al waarom ik het verhaal in de eerste paragraaf opschreef: De printbreedte is kleiner dan de grootste dimensiewaarde van A0. Het past er dus wel op, maar dan moet je wel de juiste keuze gemaakt hebben m.b.t. portrait/landscape.

Overigens heeft veel printerdriversoftware ook mogelijkheden voor "fit to paper", "rotate to fit" etc., maar dan moet de printerdriversoftware wel weten (of aan de printer kunnen vragen) welk papier geladen is (als meerdere smaken/breedtes papierrollen geladen kunnen worden en/of handmatige papierinvoer mogelijk is).

b. Verder moet je bij afdrukken in de gaten houden hoeveel de juiste papiermarges moeten zijn (oftewel: goed instellen bij de Pagina-indeling hoeveel cm/mm er vanaf de rand 'vrij' moet blijven als de printer-/plotterkop daar niet kan komen). Is die papiermarge te smal afgesteld, dan 'valt een stuk van de afdruk weg'.

Kom je met bovenstaand verhaal er niet uit, bel je printerdealer, die zal je wel verder kunnen helpen met het correct printen op A0 formaat op jouw type printer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan