RAM geheugen nat geworden, is hij kapot? En is eventuele reparatie mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prosperos

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2005
Berichten
66
Beste Helpmij,

Ik heb per ongeluk mijn laptop onder een lekkend dak gelegd. Hierdoor is er water door mijn ventilatiegaatjes naar binnen gedruppeld. De laptop ging aan, maar het had een zwart scherm.
Nadat ik hem meerdere malen aan en uit had gezet, bedacht ik me de componenten te bekijken. En per toeval ging hij wel aan toen ik een van mijn RAM kaarten er uit had gehaald. Fijn dat hij het weer doet, maar helaas is mijn laptop nu op momenten tergend langzaam. De kaart zal wel kapot zijn bedacht ik me. Ik ben aan het overwegen om een nieuwe kaart te kopen, maar voor dat ik rond de 70-100€ uit ga geven heeft iemand van jullie hier wellicht ervaring mee gehad. Of weet iemand een oplossing, want ik ben wel eerder verbaasd geweest over de slimme oplossingen van dit forum.

Met vriendelijke groet,

Prosperos
 
Hallo

Alles zo snel mogelijk droog blazen d.m.v. luchtdruk ... (compressor)

Restvocht kun je verwijderen door onderdelen in de oven te leggen.

Ideale temp. hiervoor is +/- 50 a 55°C.

"mijn laptop " ... dit model is mij onbekend , dus meer specifiek nuttige info kan ik u niet geven ...

De algemene opbouw van een laptop kennende , zou het mij wel fel verwonderen , dat er "slechts" een geheugenlatje in de klappen heeft gedeeld ...

Controleer de complete laptop op vochtschade.

Peter
 
Laatst bewerkt:
"mijn laptop " ... dit model is mij onbekend , dus meer specifiek nuttige info kan ik u niet geven ...

Excuus, het is een HP Pavilion 15-p032nd.

Er was niks nat toen ik het ontdekt had. Dus er viel weinig droog te maken. Het zou dus ook zomaar een ander probleem kunnen zijn.
 
Ik heb per ongeluk mijn laptop onder een lekkend dak gelegd. Hierdoor is er water door mijn ventilatiegaatjes naar binnen gedruppeld
is er nu wel of geen water binnen gekomen.
je bent niet duidelijk dus de reacties kunnen dan ook de verkeerde kant op gaan.
 
Hallo

Topicstarter heeft overduidelijke info gekregen wat/hoe te doen , indien vochtinsijpeling ...

"Er was niks nat toen ik het ontdekt had. Dus er viel weinig droog te maken. Het zo..."

Blijkbaar niets aan de hand .... extra info geven t.s. niet nodig ... , beschouw dit topic als afgehandeld ...:eek:

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan