Ziggo Go app streamen: Wel geluid geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

DannyBru

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2016
Berichten
46
Beste dames/heren,

Ik heb een probleem met de Ziggo Go app. Ik heb een PC staan die in verbinding staat met mijn Steamlink beneden bij de tv. Deze verbinding is bekabeld (cat5+) en ik heb hier geen enkel probleem mee gehad sinds ik hem heb. Nu kun je met de Steamlink ook je desktop besturen en dat doen wij dan ook geregeld. Even een film of wat foto's of muziek via de computer op de Steamlink beneden in de woonkamer afspelen. Nooit geen probleem mee gehad. Maar nu heb ik de Ziggo Go app geinstalleerd op mijn computer (W10) en via deze app probeer ik door mijn Steamlink naar mijn tv te streamen maar het beeld blijft zwart. Ik heb wel gewoon geluid en de teller die aangeeft hoe ver de film of serie is loopt gewoon maar ik heb geen beeld beneden. Als ik boven op mijn computerscherm kijk (want het scherm wordt eigenlijk gedupliceert) is wel gewoon beeld! Het maakt ook niet uit of ik het beeld klein heb of op volledig scherm, het venster blijft, behalve de teller etc. zwart. Het voelt als een beveiliging van Ziggo om binnenshuis streamen onmogelijk te maken maar ze zijn eigenlijk alles aan het vrijgeven op het moment. Ze laten casten via Chromecast toe en via AppleTV. Doe ik iets fout is het een beveiliging is eigenlijk mijn vraag. De reden dat ik met de Ziggo Go app via mijn computer wil streamen is dat het stukje SMART van mijn TV erg traag werkt en veel foutmeldingen geeft. Ik heb al het één en ander gegoogled maar ik kom niet tot een oplossing..

Graag uw hulp :)
 
en je hebt deze app gedownload op je computer https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p/ziggo-go/9nblggh530mn?rtc=1
en dan zet je er iets tussen wat niet werkt met deze app.
Maar dan denk ik je hebt een ziggo abonnement waarom dan geen rechtsreeks signaal naar die TV.
wat kun je met de app meer dan met een tv.
wat zegt de support afdeling van ziggo over dit probleem?

het zijn zo maar een paar vragende in mij opkomen als ik dit lees.
De oplossing heb ik niet voor je.
 
Vlgs. mij werkt het met een soort video overlay (heb even geen NL vertaling bij de hand), zodat het eigenlijk 2 video weergaves 'boven elkaar' zijn.
En dan wordt (blijkbaar) alleen de onderste layer gecast naar je Steamlink.

Tijs.
 
Hoi puppie,

Het gaat niet over meer kunnen. De app geeft, denk ik omdat de smart tv niet heel snel is ivm de processor die erin zit, vaak een foutmelding tijdens het afspelen. Dan sluit de tv de app af en moet hij weer helemaal op nieuw opstarten wat irritant is omdat het lang duurt. Daarom dacht ik, waarom dan niet de app op de computer en dan streamen. Ik heb namelijk een aardige computer staan.

Bedankt voor je reactie. Jij ook dnties. Zou goed kunnen dat het zo werkt . Als ik het venster tijdens het afspelen afsluit krijg ik op de tv wel één tiende van een seconde beeld soms. Maar lang niet altijd..
 
Dat verhaal over overlays kon ik altijd testen door een schermafdruk te maken (via PrtScn knop) en die dan te plakken in (bijv.) mspaint.exe
Is er een overlay in werking, dan is de inhoud van de overlay zwart.

Ik heb zojuist de app geïnstalleerd en een aflevering van iets gestart, een schermafdruk gemaakt en geplakt in mspaint, en... het Ziggo Go venster is volledig zwart voor waar de uitzending op te zien is. Het maakt ook niet uit of je de app schermvullend maakt of niet.
Dus ik geef het 90+% kans dat wat ik beschreef klopt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok Tijs. We komen dus al iets verder. Is het dan mogelijk om wel beide layers te streamen of moet ik het idee maar los gaan laten?
 
We weten nu wat het probleem is, maar dichter bij een oplossing komen we er niet mee. Er is ook geen instelling op Ziggo Go die dit gedrag verandert.

Via Ziggo Go streamen naar de Steam Link kun je (naar nu gebleken is) vergeten. Tenzij jij met je (andere) apparatuur nog opties hebt houdt het (met de huidige versie van Ziggo Go in ieder geval) op.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan