Hacker's keyboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vanderploeg

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Berichten
201
Hallo vrienden, hebben jullie wel eens van het Hacker's keyboard (toetsenbord) gehoord? Eigenlijk is dit een slecht gekozen naam. Want het heeft niets met hackers te maken. Het is gewoon een alternatief toetsenbord voor een tablet of smartphone. Op verschillende plaatsen van het internet wordt vermeld, dat men met dit toetsenbord de pijltjestoetsen weer terug heeft, net zoals bij de grote PC's en de laptops. Nu heb ik dit toetsenbord geïnstalleerd op mijn Android-tablet. Maar de pijltjestoetsen ontbreken, en daar ging het mij juist om. Er zijn wel vele opties om het toetsenbord te configureren naar eigen wens, maar dit schijnt niet goed te werken bij mij. Misschien is dit een compatibiliteitsprobleem. Het keyboard is misschien niet compatibel met mijn tablet en Android-versie. Mijn Android-versie is 4.4.2.
Kan iemand hier meer over zeggen?
 
Vervolg: Volgens Google Play is dit keyboard compatibel met mijn tablet. Dus nu snap ik helemaal niet meer waarom dit niet werkt op mijn tablet.
 
Bedenk even dat pijltjestoetsen in apps niets doen. Niet voor niets staat op de Google play pagina dat het nut er (vooral) is binnen SSH sessies vanaf tablets/smartphones.
This keyboard is especially useful if you use ConnectBot for SSH access
Verder (sluit hier prima op aan) staat er ook:
Many applications don't react to additional keys since they aren't programmed to handle them.

Op de eerste link staan die pijltjestoetsen gewoon op de schermafdruk (onderaan deze posting gedupliceerd), dus óf je hebt ze wel maar 'ze doen niets' (zie verhaal hier boven) óf je hebt de verkeerde layout gekozen.
Andere links waar je mogelijk wat aan hebt:
De FAQ
Hoe keyboard layouts toe te voegen
De gebruikersgids

Samenvattend heb ik sterk het idee dat je je flink vergist hebt in het nut van deze app voor jou.

Ik had overigens in eerste instantie het idee gekregen dat je een fysiek draadloos toetsenbord bedoelde, aangesloten via Bluetooth, niet een app... :rolleyes: Dat riep je over de lezer af via de omschrijving "Het is gewoon een alternatief toetsenbord voor een tablet of smartphone.", waarbij ik [dan toch] op dat moment denk aan een fysiek toetsenbord...

Tijs.
[smallimg]https://lh4.ggpht.com/-tk83VJoGClbpWpR41Hs-PVKTbLQcQ053f32BAhbmdZXQuTHcb3MfA_s5nCS5ylo5g=h310[/smallimg]
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik de indruk heb gewekt, dat het om een fysiek draadloos bluetooth toetsenbord ging! Ik had duidelijker moeten zijn! Achteraf, na het schrijven, heb ik mij wel even afgevraagd of ik alles goed had omschreven. Ik las het nog eens na en toen dacht ik, dat ik wel voldoende duidelijk was geweest, omdat ik het woord 'installeren' had gebruikt. Maar het aansluiten van een extern toetsenbord zou iemand ook 'installeren' kunnen noemen. Dus ik had toch duidelijker moeten zijn! Sorry!

(By the way (= tussen haakjes): Ik heb inderdaad ook een fysiek draadloos bluetooth toetsenbord. En dat werkt perfect! Het is alleen niet zo handig als ik onderweg ben, en in staande positie wat schrijven wil. Dus ik zoch toch nog verder).

In ieder geval: HET PROBLEEM is nu helemaal opgelost!!! Ik had gewoon mijn tablet 90 graden moeten draaien, dus met de lange kanten horizontaal. Toen ik dit deed verschenen de pijltjestoetsen automatisch! En ze werkten ook nog perfect!!

Ze kunnen wel zeggen: "Many applications don't react to additional keys since they aren't programmed to handle them." En dat zal ook wel waar wezen, maar aan de andere kant hebben de ontwerpers van die alternatieve virtuele toetsenborden hun producten niet voor niets op de markt gebracht! Ze zullen deze producten toch best zelf uitgeprobeerd hebben!

Nogmaals hartelijk dank! Ik ga dit onderwerp weer op 'opgelost' zetten.
 
Goede terugmelding met een duidelijke omschrijving van wat het probleem was. :thumb:

Verder graag gedaan.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan