automatisch ophalen berichten Outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
463
Beste forummers,

Gisteren heb ik op een andere computer Outlook 2016 geïnstalleerd en nu worden de berichten niet meer automatisch opgehaald bij het openen van Outlook 2016. Ik moet dan handmatig kiezen voor verzenden/ontvangen. Er wordt ook niet meer tussentijds gecontroleerd of er berichten zijn. Ik ben aan het zoeken geweest, maar kan niet vinden waar ik dat zou moeten instellen. Weten jullie dat wellicht?

m.vr.gr. Egbert
 
De "Verzenden-/Ontvangstgroepen" (Ctrl+Alt+S toetscombinatie) activeren en kijken wat daar staat ingesteld m.b.t. interval waarop mail (automatisch) tussendoor wordt opgehaald etc.

Overigens: Bedenk dat als je ergens anders je mailaccount als POP3 type hebt ingesteld (dus niet als IMAP of Microsoft Exchange), dat standaard mails dan periodiek worden opgehaald en (daarna) verwijderd van de mailserver, dus dat standaard maar 1 computer/smartphone/tablet met POP3 mailaccount de (aller-)laatste mail kan ophalen en die mail daarmee dan 'wegkaapt' voor de andere computers/smartphones/tablets. Outlook 2016 schijnt niet standaard de vinkjes aan te hebben zoals in afbeelding te zien is bij POP3 accounts, dus mails worden (dan) na ophalen meteen verwijderd.

Tijs.

pop-woes-for-outlook-2016-users-7910.png
 
Laatst bewerkt:
Heeft de tip in de eerste paragraaf van mijn vorige posting je geholpen? Ik had trouwens de tekst m.b.t. POP3 nog wat veranderd in mijn vorige posting, want Outlook 2016 schijnt (bij POP3 accounts) de mail standaard niet op de server te laten voor X dagen.

Tijs.
 
Ik zag dat je het hebt aangepast. Is mij bekend v.w.b. Pop3 en je tip heeft mijn "probleempje" inderdaad opgelost. Thx nogmaals
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan