• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen plakken in deels beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvandenh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2017
Berichten
3
Hallo,

Voor mijn klanten heb ik een sheet gemaakt waarin ik een aantal kolommen beveiligd heb aangezien deze standaarddata bevatten (zoals NL en klantnummer).
Als de klant een export uit het systeem maakt en deze vervolgens wilt plakken in mijn werkblad dan lukt dit niet aangezien een drietal beveiligde kolommen binnen het bereik vallen.

Ik heb al gekeken naar de beveiligsopties maar plakken staat niet aangegeven als optie.
Ook gegevensvalidatie schijnt niet te werken.

Iemand een suggestie?

Dank,
Robert
 
zorgen dat het knip en plak bereik niet de beveiligde kolommen raakt. Dus de beveiligde kolommen een andere plek geven buiten het knip en plak bereik. en zorgen dat er geen hele rijen worden geknipt en geplakt maar een specifiek bereik wordt geselecteerd en gekopieerd en geplakt.

als er hele rijen geknipt en geplakt worden kan geen enkele kolom beveiligd zijn.
Dus dit is een kwestie van gebruikers opvoeden ehh.. trainen in selectie van bereiken.
en niet atijd de "luie wijven"-optie om gelijk maar een hele rij te selecteren ;)
 
Je kunt ook een "Importsheet" werkblad toevoegen waar de klant hele rijen van zijn data in kan plakken en waarna je dan met een knop, change event of andere trigger de relevante data overbrengt naar (lees: plakt in) je 'normale' werkblad en daarna dit "Importsheet" werkblad weer leegmaakt voor een eventuele volgende import-actie. Kun je evt. uitbreiden met enige datavalidatie voordat je de data effectief plakt in je 'normale' werkblad.

Ik kan je verder niet helpen met de VBA programmering ervan, maar het is een idee richting een 'klantvriendelijke' oplossing.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
zorgen dat het knip en plak bereik niet de beveiligde kolommen raakt. Dus de beveiligde kolommen een andere plek geven buiten het knip en plak bereik. en zorgen dat er geen hele rijen worden geknipt en geplakt maar een specifiek bereik wordt geselecteerd en gekopieerd en geplakt.

als er hele rijen geknipt en geplakt worden kan geen enkele kolom beveiligd zijn.
Dus dit is een kwestie van gebruikers opvoeden ehh.. trainen in selectie van bereiken.
en niet atijd de "luie wijven"-optie om gelijk maar een hele rij te selecteren ;)

Dank je, ik ben bang dat die oplossing een uitdaging wordt aangezien de klanten met een export werken met vaste kolomvolgorde. Optie is om deze wellicht aan te (laten) passen.
 
Je kunt ook een "Importsheet" werkblad toevoegen waar de klant hele rijen van zijn data in kan plakken en waarna je dan met een knop, change event of andere trigger de relevante data overbrengt naar (lees: plakt in) je 'normale' sheet en daarna deze "Importsheet werkblad" weer leegmaakt voor een evtentuele volgende import-actie. Kun je evt. uitbreiden met enige datavalidatie voordat je de data effectief plakt in je 'normale' sheet.

Ik kan je verder niet helpen met de VBA programmering ervan, maar het is een idee richting een 'klantvriendelijke' oplossing.

Tijs.

Dank je, is een goede workaround die ik kan testen en de praktische kant van kan beoordelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan