Mijn computer loopt bijna compleet vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

TechNub

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2015
Berichten
25
Als ik gewoon bezig ben met mijn computer dan opeens kan ik nergens meer op klikken en kan ik me muis alleen nog bewegen
En me muis switcht dan vaak tussen een laad icontje en cursor.

Weet iemand hoe ik dit oplos?

Specs:
fx8350
14gb duald chyannel ddr3 1600mhz
MSI 970 gaming motherboard
Gtx 1060 6gb
465GB Western Digital WDC
111GB KINGSTON SHFS37A120G
931GB Seagate ST1000DM003-1ER162
 
Met zo weinig informatie kunnen we niet veel. En met dergelijke 'grote problemen' is er nooit een eenduidige oplossing, dus verder onderzoek is nodig.

Kijk na welk proces(sen) je pc bezighoudt/bezighouden op dat moment: Gebruik de Ctrl+Shift+Esc toetscombinatie (om Taakbeheer te starten), wacht een seconde of 20 en kijk daarna wat er op dat moment 'druk' is (dus 100% of richting 100%): Processor, Geheugen, Schijf en/of Netwerk.
Sorteer dan op de kolom die 'druk' is en kijk welk proces/processen verantwoordelijk zijn voor die 'drukte'.
PS: Dergelijke problemen kunnen ook voortkomen uit harde schijven die corrupt geraakt zijn (of corrupt aan het raken zijn), dus lees- en schrijffouten genereren en voor flinke systeembelasting zorgen.

Verder: Doe de instructies van "dorado" in deze discussiedraad, posting #2, zodat we hier op het forum wat meer te weten komen over de geïnstalleerde software, de gelogde fouten in de Windows Logboeken etc.

Tijs.
 
Heb je dit probleem al lang?
Ik ben benieuwd hoe je aan die 14 GB Ram komt, welke exacte (!!) geheugenmodules zijn er ingestoken?
Welk exact moederbord gebruik je?
Welke voeding gebruik je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan