TFT scherm backlight probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Getn

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2011
Berichten
26
Mijn oud beeldscherm ( MEDION MD20110 ) is al een tijdje stuk. Omdat ik deze wil repareren om hem als goedkoop 2e scherm te gebruiken heb ik het probleem op internet opgezocht.

Volgens sommige bronnen zou het een kapotte capacitor kunnen zijn. Hierdoor zou het backlight niet meer werken. Ik heb het scherm reeds opengemaakt en de capacitors al een gecontroleerd maar ik zie hier niets abnormaals aan. Aan wat zou het nog kunnen liggen?


---- de laatste keer dat ik het scherm geprobeert heb, kreeg ik 1 seconde het scherm te zien en daarna gewoon terug zwart scherm. Wanneer ik met een zaklamp op het scherm scheen kreeg ik de contouren van mijn bureaublad e.d te zien. ---
Alvast bedankt

Getn

http://s347.photobucket.com/user/Lex_Mrt/media/IMG_2660_zpshqsogc2v.jpg.html?o=0
 
Laatst bewerkt:
De inverter is , afgezien van een condensator, de meest voor de hand liggende oorzaak.
 
Sorry maar ik ben hier een totale leek in. Welk onderdeel op het circuitboard precies zou er moeten vervangen worden?
 
zoals Scrapheap al aangaf, de inverter. Aangezien het model 2009 is, bestaat de kans dat hij nog een losse convertor heeft.
De nieuwe Led schermen hebben de inverter achter op het scherm zitten. Daar is niet veel te willen.
Je zou dus het nummer moeten achterhalen en precies zo'n inverter zien te krijgen.
Als je leek bent denk ik dat je er beter niet aan kunt beginnen. Het kost je geld en succes is niet verzekerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan