Ik kan niet inloggen in mijn zyxel nwa1120

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tesse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2017
Berichten
1
Mijn vraag
Ik wil graag het open wfi netwerk van mijn zyxel nwa1120 wijzigen naar een beveiligd wifinetwerk. Maar ik kom niet in de 192.168.1.2 om hierin wijzigingen aan te brengen. Wat doe ik verkeerd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo modem Technicolor
Dlink PoE switch naar de Zyxel
De Zyxel zyxel nwa1120

(in deze volgorde ook aangesloten)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
dlink er tussenuit gehaald en rechtstreeks de zyxel verbonden. Hielp helaas niet.
 
Welkom bij Helpmij.nl

Ik zag dat je de vraag ook hier gesteld hebt.
Het was netjes geweest als je dat er even bij vermeld had.
Maar terug naar je vraag weet je zeker dat het ip adres klopt?
je hebt een ziggo modem wat normaal dhcp uitdeelt waarschijnlijk heeft je accespoint nu een ander ip adres.
 
Ik zou het prettig vinden dat vragenstellers niet alleen het type apparaat maar ook de link naar de handleiding erbij leveren. Per slot is het (zeker bij zelf-aangeschafte hardware) maar net de vraag of er iemand is die precies hetzelfde apparaat in bezit heeft (en dus ook de handleiding ervan heeft).

Goed, on-topic: Downloads-/Support-pagina van de Zyxel NWA1120 Series 802.11ac Dual-Radio PoE Access Point : hier
Gebruikershandleidingen: hier en nu weer een extra reden voor mijn verhaal in de eerste paragraaf: Er zijn 4 types van, dus welke is het?
NWA1123-ACv2
NWA1123-AC PRO v. 5.01
NWA1123-AC PRO v. 5.00
NWA1121-NI

Overigens: Als ik de quickstart guide van de ACv2 mag geloven, dan krijgt de accesspoint, indien aangesloten aan een router, zoals (in jouw geval) de Technicolor, via DHCP een ip-adres. Dát ip-adres moet je gebruiken om ermee te verbinden, niet het ip-adres 192.168.1.2.
Management IP Address:
Connect UPLINK to Router: DHCP-assigned
Not Connect UPLINK to Router 192.168.1.2

Je zou dus in de Technicolor kunnen inloggen en kijken welke ip-adressen die heeft uitgedeeld en daaruit afleiden welk ip-adres de NWA1120 nu heeft (gekregen). Alternatief (ga ik hier niet op in, kan evt. later als je bij de Technicolor het niet achterhalen kunt) is een netwerk-scan doen om te zien welke apparaten met een ip-adres reageren op poort 80 TCP (oftewel bereikbaar zijn via je webbrowser).

Is het een Technicolor 7210: Zorg ervoor, o.b.v. deze Technicolor tc7210 handleiding dat je dezelfde lijst te zien krijgt als in sectie "3.2.4 Overzicht van de aangesloten gebruikers en apparaten". Dat is de lijst van aangesloten apparaten en de NWA1120 heeft daar verbindingstype "ethernet", zich daarmee onderscheidend van apparaten die "wireless" als verbindingstype hebben.

Is het een Technicolor 7200, dan inloggen op http://192.168.0.1 ( standaard gebruikersnaam: admin en standaard wachtwoord: admin )
Als die verder dezelfde menu-indeling heeft als de Horizonbox, dan moet je klikken op "Basis" en daarna op "DHCP Client Devices" om de lijst te zien met apparaten die via DHCP een ip-adres gekregen hebben.

[De instellingen terugzetten op fabriekswaarden heeft niet geholpen is gemeld op de andere link. Dat is niet verbazingwekkend, gegeven dat het apparaat via DHCP zijn ip-adres krijgt als die aangesloten is aan een router (zoals de Technicolor)]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan